اهمیت ترکیب طنز با نقد

اهمیت ترکیب طنز با نقد

یادداشت: فرهاد بشارتی / بازیگر
تلویزیون از دیرباز اصلی‌ترین رسانه سرگرمی‌ساز برای گذران اوقات فراغت بوده و وقتی هم که تعطیلی‌های پی‌درپی پیش‌بینی‌نشده رخ می‌دهد معلوم است که دامنه مخاطبان تلویزیون هم بالا می‌رود.
در جریان خانه‌نشینی کودکان و نوجوانان و بسیاری از بزرگسالان به‌خاطر کرونا باز این تلویزیون بوده که به‌عنوان رسانه اصلی جلب مخاطب مورد توجه قرار گرفت و پس از آن رسانه‌های داخلی و خارجی سرگرم‌کننده مورد توجه بودند.
خوشحالم که خودم هم در روزهای کرونایی و با سریال کامیون درخدمت مخاطبان بودم. یک ویژگی ممتاز کامیون این بود که خیلی به‌جا و به‌اندازه نیشترهایی می‌زد به معضلات اجتماعی-اقتصادی-سیاسی و همین نیشترها بود که سریال را دیدنی کرد. در بخشهایی از "کامیون" که خودم حضور داشتم اتفاقات داخل یک ستاد انتخاباتی با نگاهی انتقادی ولی طنازانه مرور شد و این ترکیب نقد و طنز بود که باعث شد سریال بیشتر دیده شود.
این سبک داستان‌پردازی نقادانه و توام با نگاه طنازانه یکی از بهترین راه‌های جلب مخاطبانی است که از رسانه ملی خود همراهی در طرح مشکلات را می‌خواهند.
همه مشکلات و دغدغه‌ها را که نمی‌شود به صورت خشک و در برنامه‌های خبری-تحلیلی ارائه داد و لازم است که این دغدغه‌ها شکل نمایشی به خود گرفته و وارد سریال‌ها شود.
این شانس برای تمام سریال‌سازان تلویزیون وجود دارد که از فرصت افزایش فراغت مخاطبان به‌خاطر کرونا بهره گیرند و هم کیفیت کار خود را عرضه کنند و هم جدی‌تر از قبل به مردم بفهمانند که به‌دنبال طرح مشکلات و مصائب آنها هستند..