نسخه Pdf

کاستل

کاستل

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 20 دقیقه

اگر به دنبال یک بازی کارتی ساده، ترسناک و رقابتی هستید از کاستل خوشتان خواهد آمد. البته اگر در خانه فرزندانی دارید که همیشه با هم دعوا دارند، این بازی مناسب شما نیست.  چون در کاستل هر بازیکن جدا از جمع آوری امتیاز برای خود، باید کارت‌های بازیکنان دیگر را هم بی‌اعتبار کند.  بنابر این بهتر است این بازی را زمانی که جو خانه آرام و بدون تشنج است انجام دهید.
در این بازی 90 کارت به سه رنگ مختلف در اختیار دارید که روی هر کارت اعداد یک تا 15 نوشته‌شده‌است. این کارت‌ها به سه شکل زامبی (رنگ سبزآبی)، مومیایی (رنگ سفید) و کله‌کدو (رنگ زرد) هستند. برای شروع به هر بازیکن باید سه کارت بدهید. 
در این بازی هدف این است که هر بازیکن امتیاز بیشتری را به‌دست بیاورد و تا جایی هم که می‌تواند از امتیاز بازیکن‌های دیگر کم کند. اگر کارتی که رو شد امتیاز کمتری داشت، می‌توانید آن را جلوی دست حریف‌تان بگذارید یا روی امتیاز بزرگ حریف قرار دهید تا امتیازش کم شود.
 در این حالت هم امتیازهای بزرگ حریف را از بین می‌برید و هم کارت با امتیاز کم را در دست خودتان نمی‌گذارید. نکته‌ مهم در حالتی که می‌خواهید کارت با عدد کمتر را بگذارید روی کارت حریف این است که باید کارت‌تان همرنگ باشد. بازی زمانی تمام می‌شود که جلوی یکی از بازیکن‌ها شش ردیف کارت باشد. 
ضمیمه قفسه کتاب
تیتر خبرها