لغو جلسه شورای‌عالی كار در مورد حق مسكن كارگران

لغو جلسه شورای‌عالی كار در مورد حق مسكن كارگران


فرامرز توفیقی عضو شورای‌عالی كار با بیان این‌كه نشست شورای‌عالی كار برای حق مسكن كارگران كه قرار بود چهارشنبه برگزار شود، لغو شد، گفت: ماده 41 قانون كار امسال برای تعیین حداقل مزد كارگران رعایت نشد.
 توفیقی در گفت‌وگو با فارس، در مورد جلسه چهارشنبه شورای‌عالی كار كه قرار بود برای حق مسكن كارگران برگزار شود، گفت: به خاطر این‌كه وزیر صنعت بركنار شده و نماینده وزارت صنعت به شورای‌عالی كار معرفی نشده، از طرفی وزیر اقتصاد نیز ظاهرا اعلام كرده وقت ندارد در شورای‌عالی كار حضور پیدا كند، این جلسه لغو شده است و معلوم نیست، چه زمانی برگزار شود.
وی در مورد رشد 21 درصدی حداقل مزد كارگران در سال جاری كه این رقم حدود 14 درصد كمتر از نرخ تورم بوده، گفت: اولا حرف ما این است كه طبق صراحت ماده 41 قانون كار، باید حداقل دستمزد كارگران مطابق با نرخ تورم و هزینه معیشت یك خانوار معمولی كارگران افزایش یابد.
ثانیا سایر مؤلفه‌ها در دستمزد كارگران شامل بن و خواربار از 190 هزار تومان به 400 هزار تومان و پایه سنوات كارگران از 70 هزار تومان به 175 هزار تومان افزایش یافت، اما دعوا سر این است كه مؤلفه‌های جانبی مزد كارگران در بنگاه‌های كوچك و متوسط اجرا نمی‌شود.
به گفته رئیس كمیته دستمزد شورای‌عالی كار باید حداقل مزد كارگران بر اساس ماده 41 قانون كار طبق تورم افزایش یابد كه این مساله به عدالت نزدیك‌تر است. رئیس كمیته دستمزد شورای‌عالی كار در مورد این‌كه آیا كارگران نسبت به مصوبه شورای‌عالی كار شكایتی هم مطرح كرده‌اند، گفت:‌ انجمن صنفی كارگران شكایتی در دیوان عدالت اداری مطرح كرد.