از پلی‌استیشن تا پخت و پز

تفریحات و سرگرمی‌ فوتبالیست‌ها در روزهای قرنطینه

از پلی‌استیشن تا پخت و پز

در روزهای تعطیلی فوتبال و قرنطینه، ستاره‌ها و فوتبالیست‌های مطرح با اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوهای خود نشان می‌دادند که این روزها به چه سرگرمی‌هایی مشغول هستند. با این حال، حال و روز بسیاری از این فوتبالیست‌ها در فضای مجازی دیده نشد ؛ نگاهی گذرا به گوشه‌ای از این فعالیت‌ها، چندان خالی از لطف نیست.

بازی‌های ویدئویی و فکری
بیشتر ستاره‌های فوتبال که در روزهای عادی هم اوقات فراغت خود را پای کنسول‌های بازی‌های می‌گذرانند؛ حال روزهای قرنطینه باعث شده استفاده آنها از این بازی‌ها بیشتر هم بشود. هیچ جای تعجبی ندارد که انتخاب بسیاری از ستاره‌های فوتبال، بازی FIFA 20 باشد. ارلینگ هالند ستاره نروژی دورتموند، وینیسیوس جونیور مهاجم برزیلی رئال‌مادرید و الکس آی‌ووبی مهاجم نیجریه‌ای اورتون ستاره‌هایی هستند که طی چند ماه گذشته، وقت زیادی از خود را صرف این بازی سراسر فوتبالی کردند.
   Call of Duty نیز از آن دست بازی‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. آدرین، گلر اسپانیایی لیورپول و جاش سارجنت، مهاجم آمریکایی وردربرمن از جمله بازیکنانی بودند که به گفته خودشان در این بازی هیجانی و جنگی بسیار خبره هستند. در این میان، تیبو کورتوا، گلر بلژیکی رئال انتخابش در این زمینه با بقیه فرق داشت و در پلی‌استیشن بیشتر NBA یا فرمول 1 را بازی می‌کرد. سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی من‌سیتی هم یکی از طرفداران بازی فرمول یک به حساب می‌آید.  در این بین، بعضی بازیکنان هم بودند که به بازی‌های فکری روی آورده‌بودند. مثلا اولیور ژیرو، مهاجم فرانسوی چلسی بیشتر مونوپلی بازی می‌کرد. اوریل رومئو، بازیکن تیم فوتبال ساوتهمپتون هم با اعضای خانواده‌اش بیشتر بازی جِنگا را
انجام می‌دهد.
شیفتگان سریال‌های هیجانی
بعضی بازیکنان فوتبال نیز از این فرصت به وجود آمده استفاده کرده و سراغ سریال‌هایی رفتند که مطمئنا در روزهای عادی نمی‌توانستند ساعت‌ها پای آن بنشینند. سریالی اسپانیایی «Money Heist» بین تعدادی از بازیکنان لالیگا محبوب شد که از این میان می‌توان به سانتی کازورلا( ویارئال)،سرخیو رگیلون (رئال‌مادرید) و دانیل پاره‌خو ( والنسیا ) اشاره کرد. البته بسیاری از بازیکنان غیر‌اسپانیایی زبان هم به این سریال علاقه‌مند شدند که مهم‌ترین آنها دو بازیکن بایرن‌مونیخ یعنی  روبرت لواندوفسکی و آلفونسو دیویس هستند.
رافینیا، هافبک برزیلی سلتا‌ویگو سراغ سریال هیجانی Breaking Bad رفت که چند سالی از اتمام آن می‌گذرد. در این میان، لئون گورتسکا، هافبک آلمانی بایرن‌مونیخ سراغ سریال پیکی بلاندرز رفت که در یک‌سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌است.
به سمت سرگرمی‌های جدید
در کنار این موارد، بازیکنان دنیای فوتبال به سمت تفریحات و سرگرمی‌هایی رفتند که پیش‌تر آن را تجربه نکرده بودند. مثلا گورتسکا می‌گوید که در این مدت شروع به یادگیری ورزش بوکس کرده‌است. هم‌تیمی او، آلفونسو دیویس هم نواختن پیانو را در خانه شروع کرد.  در این میان، برخی بازیکنان هم سعی کردند وارد دنیای آشپزی شوند و تا حدودی پخت‌و‌پز را تجربه کنند. مانوئل نویر، گلر شماره یک بایرن و تیم‌ملی آلمان برای این‌که حوصله‌اش سر نرود، در این مدت چند کیک برای خانواده‌اش پخت. پابلو زابالتا، مدافع آرژانتینی وستهام هم شروع به پختن برخی غذاهای محلی کشورش کرد که یکی از آنها Milanesa بود؛ ترکیبی از سیب‌زمینی له‌شده و گوشت.   در کنار این سرگرمی‌ها بعضی از بازیکنان برای دور نماندن از فضای فوتبال چالش‌های جالبی به راه نداخته‌اند که روپایی زدن  با رول دستمال کاغذی در این مدت فراگیر شد.