مرور و عبور

مرور و عبور

ثبت‌نام شبانه ‌روزی تلفن‌همراه
شركت پست دیروز اعلام كرد: به منظور رفاه حال شهروندان ثبت‌نام از متقاضیان تلفن‌همراه در هشت منطقه پستی تهران و یك منطقه پستی شهرستان كرج و مراكز استان‌ها به صورت شبانه‌ روزی انجام می‌شود.بر اساس این اطلاعیه تمامی دفاتر پستی تهران و شهرستان‌‌ها روز جمعه 30 اردیبهشت برای ثبت‌نام متقاضیان دایر خواهد بود. شركت پست از متقاضیان خواسته به‌تدریج به دفاتر پست مراجعه كنند. (صفحه 2)





توقیف روزنامه هم‌میهن
دستور توقیف موقت روزنامه هم میهن به مدیرمسؤولی غلامحسین كرباسچی از سوی شعبه 1410 دادگاه عمومی تهران صادر شد.
از جرایم این روزنامه می‌توان به شبهه‌افكنی و نشر اكاذیب علیه سپاه پاسداران، ‌بسیج، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، وزارت اطلاعات و اختلاف‌افكنی بین مسؤولان نظام اشاره كرد.
در بخشی از دستور توقیف این روزنامه نوشته شده: با توجه به مجموع محتویات پرونده و از آنجا كه به موجب اصل 40 قانون اساسی هیچ‌كس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منابع عمومی قرار دهد این روزنامه توقیف می‌شود... (صفحه 2)





دار و دسته نیویوركی‌‌ها مقابل دوربین
مارتین اسكورسیزی ماه آگوست، فیلم دار و دسته نیویوركی‌ها را مقابل دوربین
خواهد برد.
او از دنیل دی لوییس به جای رابرت دنیرو در یكی از سه نقش اصلی استفاده می‌‌كند. دنیرو مدتی قبل به دلیل مشغله زیاد از همكاری با دوست قدیمی خود، اسكورسیزی انصراف داد. این در حالی است كه دنیرو از معدود بازیگرانی است كه نزدیك به 10 فیلم به عنوان بازیگر در كنار اسكورسیزی بوده است. دی لوییس از سال 1997 و بعد از فیلم بوكسور وارد تبعیدی خودخواسته شد و در هیچ فیلمی ظاهر نشد... دی‌كاپریو و كامرون دیاز دیگر بازیگران فیلم دار و دسته نیویوركی‌ها هستند. (صفحه 3)




شکست طلسم تورم بالای 20درصد
رئیس کل بانک مرکزی در دهمین کنفرانس سیاست‌های پولی و ارزی ضمن ترسیم وضعیت اقتصادی ایران ابراز امیدواری کرد، با کاهش میزان تورم به 15درصد در سال جاری، طلسم تورم بالای 20درصد در اقتصاد ایران شکسته شود.محسن نوربخش، تثبیت نرخ ارز با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار بورس و ایجاد تعادل در درآمدها و هزینه‌های دولت را از دلایل عمده کاهش میزان تورم دانست.وی گفت: بر اساس برآوردهای مقدماتی بانک مرکزی در سال 79، بخش ساختمان 10 درصد، بخش صنعت 4.2درصد، بخش آب و برق 6درصد، بخش نفت 4.2 درصد و بخش خدمات 4.8 درصد رشد خواهد داشت.




نارضایتی لطفی از دلبر آهنی
غلامحسین لطفی، بازیگر كارهای كمدی تلویزیون و سینما كه اخیرا او را در دو مجموعه شب روباه و دلبر آهنی دیده‌ایم، مدتی است كه فعالیت‌های خود را در سالن‌سازی سینما متمركز كرده است. او كه اهل قزوین است كار ساخت چند سالن سینما در مجتمع‌های تجاری را به‌عهده گرفته است. لطفی درباره مجموعه دلبر آهنی گفت: این مجموعه به دلیل ناهماهنگی و تعجیل در ساخت به‌شدت ضربه خورد و من اصلا از آن راضی نیستم. (صفحه 12)