انجام می‌شود!

پایان هیاهو در مورد سرنوشت ادامه رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال

انجام می‌شود!

این‌که لیگ‌برتر فوتبال ادامه یابد، نیمه‌کاره رها شود، یا با فرمول‌های من‌در‌آوردی به فصل بعد کشیده شود، تبدیل شده بود به چالش اصلی اهالی فوتبال در روزهای کرونایی. در همین دو ماهی که گذشت، تقریبا تمام ارکان فوتبال ایران به جان هم افتادند تا حرف خودشان را به کرسی بنشانند، اما حرف آخر را ستاد ملی مبارزه با کرونا زد؛ «لیگ‌برتر فوتبال ادامه پیدا می‌کند.»
طبق اعلام رئیس‌جمهور، فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی (در فوتبال و سایر رشته‌ها) پس از ماه رمضان بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در چارچوب‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، از سر گرفته خواهد شد. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت هم چند روزی بود که همین حرف را می‌زد، اما انگار قرار بود او سپر بلا شود ؛ چراکه در همین چند روز اخیر، برخی هواداران تیم‌هایی که مخالف  ادامه بازی‌ها بودند، در فضای مجازی حسابی از خجالتش درآمدند و با بدترین الفاظ، این مقام دولتی را خطاب قرار دادند.
به همین خاطر قطعا خوشحال‌ترین فرد بعد از ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، همین ایرج حریرچی  است و در مرتبه دوم باشگاه پرسپولیس و هوادارانش که می‌توانند به کسب چهارمین قهرمانی متوالی دل ببندند و از شر واژه‌هایی چون «جام اسنپی» خلاص شوند. البته هنوز 9 هفته باقیست و چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. شاید همین استقلال یا سپاهانی که مخالفان اصلی ادامه رقابت‌ها بودند قهرمان لیگ نوزدهم شوند و سال‌ها از فصلی که کرونا نزدیک به سه ماه رقابت‌هایش را تعطیل کرده بود، به نیکی یاد کنند.
 زمان آغاز لیگ برتر
برای این‌که بدانیم لیگ‌برتر از چه زمانی دوباره آغاز  می‌شود، باید در صحبت‌های وزیر‌ورزش کنکاش کرد. مسعود سلطانی‌فر، دیروز در این باره گفت: «می‌توانیم تقریبا 6 یا 7 هفته، هر 5 روز یک بار مسابقات لیگ را بدون حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی که انجام می‌شود، برگزار کنیم. با این حال اگر در بازه زمانی 20 تا 25 خردادماه مشکل خاصی به وجود آمد، مسابقات لیگ را بار دیگر متوقف می‌کنیم.»
این تاریخ‌ها همان تاریخ احتمالی برای از سرگیری رقابت‌های لیگ‌برتر است. در واقع با در‌نظر گرفتن فرصت سه هفته‌ای برای آماده سازی تیم‌ها، اگر تمرین تیم‌ها از یکی دو روز دیگر آغاز شود، این سه هفته منتهی می‌شود به 20 خرداد که زمان شروع دوباره رقابت‌هاست. البته شرط وزیر را هم نباید نادیده گرفت؛ این‌که اگر مشکلی باشد، مسابقات متوقف می‌شود!
 نبی: آماده‌ایم
40 روز از انتصاب مهدی محمد‌نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال می‌گذرد و در شرایطی که فدراسیون رئیس ندارد، نبی باید خودش را برای یک چالش بزرگ آماده کند؛ برگزاری لیگ در شرایط کرونا. البته نبی نگران نیست. او در این باره به جام‌جم می‌گوید: خوشبختانه مشكلی از‌نظر سخت‌افزاری برای برگزاری بازی‌های لیگ نداریم و اگر تصمیم این باشد كه رقابت‌ها برگزار شود، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با رعایت و حفظ پروتكل‌های بهداشتی این کار را انجام دهیم.
 جام‌حذفی هم داریم
بعد از اعلام برگزاری مسابقات لیگ‌برتر در اواخر خرداد ماه این شائبه به وجود آمد که ممکن است بازی‌های جام حذفی به دلیل فشردگی شدید بازی‌های لیگ برتر لغو شود.با این حال سهیل مهدی اعلام کرد که این رقابت‌ها هم به قوت خود باقی است و بازی‌ها برگزار خواهد شد تا شاهد ادامه این بازی‌های جذاب باشیم.جام‌حذفی فوتبال ایران هم اکنون در مرحله یک چهارم نهایی قراردارد و با توجه به حضور تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان این رقابت‌ها شکل جذابی برای تعیین قهرمان
خواهد داشت.