آشوب آتش در ‏منطقه حفاظت شده خائیز

 آشوب آتش در ‏منطقه حفاظت شده خائیز

 
 ‏منطقه حفاظت شده خائیز در وضعیت فوق‌العاده بحرانی قرار دارد. آن طور که روایت شده حتی برخی نیروها در محاصره آتش قرار گرفته‌اند وامکان آسیب دیدن آنها  وجود دارد. رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه نیز گفته آتش به  روستاها نیز نزدیک شده است.برآوردهای اولیه از این حکایت دارد که  تاکنون بیش از ۲۰۰هکتار از  منطقه در آتش سوخته است.
برخی مقامات استانی از این گفته اند که  مهار این آتش‌سوزی از توان مدیریت شهرستان خارج است و مدیریت بحران کشور باید وارد عمل شود.
‌این درحالی است که  شعله‌های آتش،حیات وحش  منطقه خائیز را تهدید می کند.
معاون فرماندار کهگیلویه دراین باره به ایسنا می‌گوید، ‌ منطقه حفاظت شده خائیز در وضعیت فوق العاده بحرانی قرار گرفته است‌ و  آتش هر لحظه زبانه می کشد و برای مهار آن باید مدیریت بحران کشور وارد عمل شود.
‌محمدعلی آروس‌ می افزاید:‌ برخی نیروها در محاصره آتش قرار گرفته‌اند،با توجه به زبانه کشیدن آتش و نداشتن آب برای نیروها، امکان جان‌باختن‌ نیروها وجود دارد.
آروس با بیان این‌که تاکنون بیش از ۲۰۰هکتار از این منطقه در آتش سوخته است، ادامه می‌دهد: با شرایط موجود امکان مهار تا ۴۸ ساعت دیگر وجود ندارد، اگر باد شروع به وزیدن کند دیگر امکان مهار آن وجود نخواهد داشت.
آن‌طور که او می‌گوید:‌این آتش‌سوزی آن‌قدر وسیع است که از مدیریت شهرستانی خارج شده و مدیریت بحران کشور باید وارد عمل شود.
آروس، امنیت نیروها را مهم‌ترین مساله می‌داند و خواستار رساندن آب برای آنهاست.
معاون فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که بالگرد اطفای حریق چند سورتی نیرو به محل آتش‌سوزی آورده، بنزین برای دستگاه‌های دمنده را از ضروریات عنوان می‌کند.
علیرضا اتابک، فرماندار کهگیلویه نیز با اشاره به گسترش روبه رشد شعله‌های آتش در منطقه حفاظت شده خاییز دراین باره می‌گوید: حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه وبویراحمد به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای مقابله با این بحران عازم کوه خائیز شده است.