محاكمه دوباره 6 مامور پلیس به اتهام قتل 3 متهم

محاكمه دوباره 6 مامور پلیس به اتهام قتل 3 متهم

شش مامور نیروی انتظامی كه در جریان عملیات تعقیب و گریز، سه متهم را به قتل رساندند بعد از نقض رای قصاص از سوی دیوان‌عالی كشور بار دیگر در دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه شدند.
آبان ماه سال ۹۴، ماموران نیروی انتظامی سبزوار با دریافت نیابت قضایی، تعقیب یك فرد متهم به قتل را در تهران در دستور كار خود قرار دادند. متهمان در حال فرار با یك خودرو در اتوبان خاوران شناسایی شده و ماموران برای متوقف كردن آنها، اقدام به شلیك به سمت خودرو كردند. در تیراندازی پلیس سه نفر از سرنشینان خودرو جان خود را از دست دادند و نفر چهارم به شدت مجروح شد. شش مامور پلیس هم پس از تحقیقات در دادسرا متهم به مشاركت در سه فقره قتل عمدی شدند.
به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و هر شش متهم به قصاص محكوم شدند. با نقض رای از سوی دیوان‌عالی كشور، پرونده بار دیگر برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و روز گذشته متهمان پای میز محاكمه رفتند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، در ابتدای جلسه مادر یكی از مقتولان كه مبتلا به بیماری صرع هست دچار حمله عصبی شد و تا رسیدن او‌رژانس دقایقی در رسیدگی وقفه ایجاد شد. با شروع جلسه، اولیای دم تقاضای قصاص متهمان را كردند و وكیل یكی از اولیای دم در طرح شكایت خود گفت: «متهمان ضوابط و قوانین تیراندازی در عملیات تعقیب و گریز را رعایت نكرده‌اند. حدود چهل تیر به خودرو شلیك شده بود كه در خودروی مقتولان حمام خون به راه افتاده بود.»
سپس یكی از متهمان در دفاع از خود گفت: «با دریافت نیابت قضایی برای دستگیری چند متهم به قتل و متهم به قاچاق اسلحه كه از زاهدان اسلحه وارد سبزوار كرده بودند، از سبزوار به تهران آمدیم. ساعت یك بامداد خودروی مورد نظر را شناسایی كردیم، كل عملیات تعقیب و گریز ده ثانیه هم طول نکشید. متهمان اسلحه و قمه داشتند و با نور بالای جلوی دید ما را می‌گرفتند. از چهل تیر شلیك شده حدود بیست گلوله را هوایی زدیم. بقیه تیرها را به زمین یا بدنه ماشین شلیك كردیم و قصد كشتن آنها را نداشتیم.»
دیگر متهمان هم با تایید حرف همكار خود ادعا كردند كه قصد قتل نداشته‌اند.
قضات دادگاه ختم جلسه را اعلام كردند و صدور رای به بعد از مشورت قضات موكول شد.