چاه قاتل

گازگرفتگی در چاه، جان 4 نفر را گرفت

چاه قاتل

دو برادر همراه دو دایی خود، هنگام حفر چاه كشاورزی دچار گازگرفتگی شده و جان باختند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روستای چلقی در 25 كیلومتری مشهد قرار دارد و اغلب اهالی آن كشاورز هستند. همین اهالی از ظهر روز شنبه در عزا و ماتم از دست دادن چهار جوان اهل روستا هستند. چهار جوانی كه هنگام تلاش برای كار كشاورزی دچار سانحه‌ای تلخ شدند و جان خود را از دست دادند.ذاكری دهیار روستای چلقی كه از همان لحظات اولیه بروز حادثه در محل حاضر بود در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: «نزدیك ظهر بود و در مزرعه خود سر كمباین بودم كه دیدم ماشین آتش‌نشانی و اورژانس به طرف یكی از زمین‌های كشاورزی رفتند. خیلی سریع با موتور خودم را به محل رساندم و دیدم كه دو برادر به نام‌های امیر و خلیل حكیمی به همراه سه دایی خود به نام رضا، علی و جمال در یك چاه سه متری دچار گازگرفتگی شده‌اند و اهالی كه متوجه ماجرا شده بودند قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی آنها را از چاه بیرون كشیده بودند، اما حال خیلی وخیمی داشتند و بعد از رسیدن به بیمارستان چهار نفر آنها جان خود را از دست دادند و تنها رضا زنده ماند.»
ذاكری در مورد علت وقوع حادثه گفت: «در بالا دست روستای ما رودخانه‌ای وجود دارد كه تا چند سال قبل اهالی روستا با احداث بند خاكی حتی در آنجا ماهیگیری هم می‌كردند و با سرریز آب رودخانه به زمین‌های كشاورزی مشكلی برای آبیاری زمین‌ها وجود نداشت، اما به مرور سطح رودخانه پایین رفت و اهالی مجبور به حفر چاه شدند.»
عموی امیر و خلیل در حالی كه مشغول انجام مراسم تشییع جنازه عزیزان خود بود در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: «امیر 26 ساله بود و یك فرزند یكساله دارد. او اولین كسی بود كه وارد چاه شده بود و یك موتور هوا همراهش بود كه با یك موتور برق كوچك كار می‌كرد، اما یكدفعه از عمق چاه فریاد زده و به برادرش گفته بود موتور برق كار نمی‌كند و احساس خفگی به او دست داده بود. همان موقع برادرش برای كمك به او وارد چاه شده بود و از صدای داد و فریاد دایی‌هایشان اهالی روستا هم بالا سر چاه رفتند. دایی‌های امیر و خلیل هم وارد چاه شده بودند و آن وقت دیگر اهالی برای كمك به آنها اقدام كرده بودند، اما همه آنها دچار گازگرفتگی شده و اورژانس آنها را به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد منتقل كرد كه فقط رضا نجات پیدا كرد.»