خبرسازی پن و رابرتر علیه واترگیت

سال‌ها بعد از رسوایی سیاسی، این ماجرا هنوز مخاطب دارد

خبرسازی پن و رابرتر علیه واترگیت



چند دهه از رسوایی معروف به واترگیت می‌گذرد و دو صنعت سینما و تلویزیون همچنان فیلم‌ها و مجموعه‌هایی از این ماجرای تلخ سیاسی تهیه و تولید می‌كنند. این‌بار نوبت‌ شان پن و جولیا رابرتز است تا از دیدگاه تازه‌ای به این ماجرا نگاه كنند! واترگیت و رسوایی مربوط به آن به شكل تازه‌ای در صفحه تلویزیون به نمایش درمی آید. مجموعه «گاسلیت» قرار است ناگفته‌های تازه‌ای را در رابطه با این بخش تاریخ معاصر آمریكا در معرض دید تماشاگران و علاقه‌مندان كنجكاو بگذارد و برای این كار، از تعدادی بازیگران سرشناس سینما دعوت به همكاری كرده است. اما مگر بعد از این همه فیلم و سریال درباره واترگیت، حرف تازه‌ای هم در رابطه با آن باقی مانده كه هنرمندان بخواهند آن را به تصویر بكشند؟ سازندگان گاسلیت به این پرسش جواب مثبت می‌دهند و می‌گویند تماشاگران با دیدن این درام دلهره‌آور سیاسی، حرف آنها را تصدیق خواهند كرد.
به‌جز پن و رابرتز، چهره‌های مطرحی چون آرمی هامر و جوئل ادگرتون هم در گاسلیت بازی دارند. شنیده می‌شود حداقل دو بازیگر معروف دیگر هم به‌زودی به این پروژه می‌پیوندند. فیلمنامه اقتباسی مجموعه براساس یك برنامه رادیویی موفق به نام اسلیت نوشته می‌شود. به گفته سازندگان مجموعه، آنها قصد دارند برداشتی امروزی از ماجرای واترگیت ارائه دهند. بر این اساس، داستان مجموعه بیشتر روی تعدادی از شخصیت‌هایی تمركز می‌كند كه در این ماجرا شركت داشتند، اما توجه چندانی به آنها نشده است. به این ترتیب، قرار است شخصیت‌های فراموش‌شده و نادیده گرفته‌شده ماجرای واترگیت، چهره‌های اصلی داستان و ماجرا باشند. اما تماشاگران می‌توانند مطمئن باشند نیكسون، هنری كیسینجر، دو خبرنگار جنجالی روزنامه واشنگتن پست و بقیه چهره‌های بانفوذ این پرونده، در داستان گاسلیت هم نقش و حضور دارند!
جولیا رابرتز در گاسلیت در نقش مارتا میچل ظاهر می‌شود. او یك جامعه‌شناس و همسر جان میچل از نزدیكان نیكسون است. اما با وجود وابستگی‌های حزبی، مارتا میچل اولین كسی بود كه پرده از ارتباط رئیس‌جمهور با ماجرای واترگیت برداشت. رسانه‌ها به او لقب دهن‌گشاد داده بودند كه نمی‌تواند جلوی زبانش را بگیرد. همین رسانه‌ها از میچل به‌عنوان چهره‌ای اسم می‌برند كه زندگی سیاسی و شخصی نیكسون را در مسیبر تباهی و نابودی انداخت. شان پن كه برای دیدگاه‌های ضدجنگ و ضد‌حزب جمهوریخواه خود مشهور است، نقش جان میچل جمهوریخواه را در مجموعه بازی می‌كند. او مطمئن‌ترین مشاور نیكسون و در عین حال بهترین دوست او به حساب می‌آید. ماجرای واترگیت جان میچل را بر سر دوراهی سخت انتخاب قرار می‌دهد. او باید بین همسر و زندگی خانوادگی و رئیس‌جمهور، یكی را انتخاب كند.
آرمی هامر، جان دین داستان است. او هم بر سر دوراهی قرار می‌گیرد كه برای حمایت از رئیس‌جمهور، شهادت دروغ بدهد یا نه. ادگرتون در این درام پرتنش سیاسی، در نقش جی گوردون لیدی، سرباز كهنه‌كار جنگ كره ظاهر خواهد شد. زمان ماجرای واترگیت او هم در كاخ سفید انجام وظیفه می‌كرد و سمت مدیر عملیات محرمانه‌ای را به‌عهده می‌گیرد كه هدف آن پاك كردن اسناد مربوط به دخالت رئیس‌جمهور در رسوایی واترگیت است./ هالیوود ریپورتر