«اجنبی» در نقش جیمز باند

سام هیوگان مامور 007 بعدی سینماست؟

«اجنبی» در نقش جیمز باند

حتی در شرایط كرونا و قرنطینه هم می‌توان به‌‌دنبال یك جیمز باند جدید گشت. حتی شاید این جیمز باند جدید به مصاف كرونا هم فرستاده شود. از صنعت سینما هر چه كه بگویید برمی‌آید. یك نظرخواهی تازه انگلیسی حكایت از آن می‌كند كه طرفداران مجموعه فیلم جیمز باند، خواهان آن هستند كه سام هیوگان مامور 007 بعدی سینما باشد. در نظرخواهی جدیدی كه توسط برنامه هفتگی پرطرفدار رادیو تایمز انجام شده، نزدیك صد هزار نفر شركت كردند و اكثریت آنها به هیوگان رای دادند. در این نظرخواهی پرسیده شده بود، بعد از دانیل كریگ چه كسی بهترین گزینه برای ایفای نقش جیمز باند است. البته تعداد آرا اعلام نشده و مشخص نیست چند نفر از صد هزار نفر شركت‌كننده به هیوگان رای داده‌اند.
اهل فن می‌گویند به احتمال زیاد، 40 تا 50 درصد از رای‌دهندگان طرفدار هیوگان بوده‌اند. این بازیگر 40 ساله، با بازی در درام پرتنش تلویزیونی «اجنبی» به صورت یكی از چهره‌های محبوب انگلیسی‌ها درآمده‌است. او كه اصلیتی اسكاتلندی دارد، توانست رقبای سرسخت و مشهوری چون تام هاردی و هنری كاویل را شكست دهد. این دو بازیگر در ردیف‌های دوم و سوم نظرخواهی قرار گرفته‌اند. برگزار‌كنندگان نظرخواهی گفته‌اند فاصله هیوگان با رقبای دوم و سومش خیلی زیاد بوده و این امر، حكایت از محبوبیت بالای بازیگر اسكاتلندی‌تبار می‌كند. این در حالی است كه شهرت او به‌مراتب بسیار كمتر از هاردی و كاویل است كه بازیگر تعدادی از فیلم‌های پرسروصدا و بسیار موفق چند سال اخیر بوده‌اند.
ادریس البا، تام هیدلستون، ریچارد مدن، مایكل فاسبندر، آیدان ترنر و سیلیان مورفی بقیه بازیگرانی هستند كه در نظرخواهی توانسته‌اند تعدادی از آرا را به‌دست بیاورند. در بین این افراد، البا سیاهپوست است و مدتی شایع شده‌بود كه به‌عنوان اولین جیمز باند رنگین‌پوست، جلوی دوربین ظاهر خواهد شد. دانیل كریگ كه پنجمین فیلم جیمز باندی او «زمانی برای مردن نیست» 12 نوامبر 2020 اكران عمومی می‌شود، با این فیلم برای همیشه از بازی در نقش مامور 007 خداحافظی می‌كند. او حاضر به تمدید قرارداد خود با شركت سونی نشد و گفت تمایلی به ایفای دوباره نقش یك مامور بزن‌بهادر ضد‌جاسوسی ندارد.
 بحث انتخاب جیمز باند بعدی سینما چند سال است كه هم در شركت سونی و هم در رسانه‌ها جریان دارد. طی چند سال اخیر، حتی صحبت از یك جیمز باند زن نیز در كنار یك جیمز باند رنگین‌پوست شده‌است. سال قبل پیرس برازنان كه زمانی لباس مامور 007 را به تن داشت، پیشنهاد كرد با انتخاب یك بازیگر زن برای ایفای نقش جیمز باند حال و هوای تازه‌ای به این مجموعه اكشن دلهره‌آور كلاسیك داده شود. بعد از او، جورج لازنبری اولین جیمز باند سینما نام مارگوت رابی را به‌عنوان بازیگر نقش جیمز باند در قسمت‌های بعدی آن مطرح كرد! همه اینها در حالی است كه سام هیوگان از بازی در نقش جیمز باند استقبال كرده و گفته منتظر است تا تهیه‌كنندگان فیلم با او تماس گرفته و برای ایفای این نقش كلاسیك، او را دعوت كنند.
/ هالیوود ریپورتر