نسخه Pdf

یک قدم تا مرگ

معرفی کتاب

یک قدم تا مرگ

محمدپارسا بحرینی ۱۷ساله از کرج

می‌خواهم یکی از معدود رمان‌های جهان را که از زاویه دید یک نوجوان این نسل نوشته شده‌اند و عقاید و افکار او را به نمایش می‌گذارندبه شما معرفی کنم، کتاب اشتباه در ستارگان بخت ما، اثر جان گرین.
این کتاب داستان دو نوجوان سرطانی را تعریف می‌کند که زندگی‌هایشان پس از تشخیص سرطان، با مرگ گره خورده است. نقطه قوت این کتاب بی‌شک شخصیت‌پردازی بی‌نظیر آن است.
دو شخصیت اول این داستان به قدری خوب شخصیت‌پردازی شده‌اند که می‌شود به راحتی به عنوان نوجوانانی خوشفکر و نقاد قبول و باورشان کرد؛ نوجوانان نقادی که نسبت به تفکرات و عقاید غیرمنطقی اطرافیان‌شان درباره دنیا و خودشان ، به تندی در اذهان خود واکنش نشان می‌دهند و سنت‌ها و عقاید جا خشک کرده در اذهان مردم را نقد می‌کنند و دلایل پذیرفته‌شدن‌شان را جویا می‌شوند.
نوجوانانی که سرطانی‌بودن‌شان باعث شده که کمی نسبت به سایر نوجوانان متفاوت فکر کنند و مدام به مرگ و شرایط خانواده‌هایشان پس از مرگ آنها فکر کنند.
این کتاب بسیار گفت‌و‌گو‌محور است و بسیاری از جملاتش ، تفکرات و روابط نوجوانان این نسل را نشان می​دهند.
همچنین این کتاب پر است از جملات فلسفی و نو، از همان جملاتی که زیرشان با مداد قرمز خط می‌کشید و بارها و بارها می‌خوانیدشان و راجع بهشان فکر می‌کنید.
این کتاب داستانی غم‌انگیز و دردناک از زندگی نوجوانان سرطانی و این‌که آنها چطور با مرگ پنجه در پنجه می‌شوند روایت می‌کند که در لحظاتی با دیالوگ‌هایش می‌خندید، لحظاتی با جملات فلسفی و زیبایش به فکر فرو می‌روید و لحظاتی با داستان ناراحت‌کننده و قابل لمسش اشک می‌ریزید.