مرور و عبور

مرور و عبور

رضا بابک: انتخاب می‌شوم انتخاب نمی‌کنم
رضا بابک را این روزها در سریال‌های خانه ما و روزهای زندگی می‌بینیم. این بازیگر در پاسخ به این سوال جام‌جم که کدام‌‌یک از کارهایتان را بیشتر دوست دارید؟ گفت: هر کاری جذابیت خاص خود را دارد بعضی بیشتر و برخی کمتر؛ اما مشکل ما این است که انتخاب می‌شویم . انتخاب طبیعتا کاری ارزشمند‌ و ایده‌آل‌‌تر است؛ اما گاهی برحسب ضرورت مجبور به انجام کاری می‌شویم که انتخاب ما نیست. با همه اینها در تمام کارها تلاش می‌کنم آنچه را که بلدم به نمایش بگذارم. ( صفحه 3)



هاشمی رفسنجانی: دشمن به‌دنبال شکار جوانان است
آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام روز شنبه با هشدار نسبت به توطئه‌های دشمنان علیه جوانان، گفت: امروز همه حرکت دشمن این است که نگذارد جوانان با اندیشه کفر‌ستیزی، ظلم‌ستیزی و عدالتخواهی به میدان بیایند.
وی در مراسم گشایش نخستین اجلاس جهانی جوانان پیرو اهل‌بیت(ع) گفت: دشمن با فرهنگ منحط و مبتذل خود برای شکار جوانان در تلاش است... جوانان یک مرکز پرامید و منبع عظیم از انرژی و نیرو به شمار می‌آیند و باید برای آشنا کردن‌آنها با زندگی و تاریخ اهل‌بیت گام برداشت. ( صفحه 2)



نرخ سکه و طلا ( اول مرداد 79 )‌
سکه بهار آزادی طرح جدید : 599000 ریال
سکه بهار آزادی طرح قدیم : 568000 ریال
نیم‌ سکه بهار آزادی : 362000 ریال
یک مثقال طلای 18 عیار : 261500 ریال
یک گرم طلای 18 عیار : 56750 ریال ( صفحه 4)



گفت‌وگو با باقر صحرارودی  
باقر صحرارودی در سریال روزهای زندگی نقش مش‌کاظم را بازی می‌‌‌کند. این بازیگر درباره واکنش مردم به این نقش، به جام جم گفت:‌ چون کارهای بهتری از من دیده‌‌اند، نقش مش‌کاظم آنقدر برایشان جذاب نیست. به نظر خودم می‌توانستم بهتر بازی کنم.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که شما برخلاف دیگر بازیگران تلویزیون تکراری نشده‌اید، گفت: کارم را بسیار جدی می‌گیرم. استعداد در وجود همه هست؛ ولی برخی چند درصد بیشتر از آن بهره می‌برند.این ویژگی در همه شغل‌ها مصداق دارد. ( صفحه 3 )‌



دلیل اصلی بیکاری
معاون اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: یکی از علل بیکاری در کشور نبود شناخت کافی نسبت به بازار کار است.
حبیب‌ا... عجایبی دیروز در همایش مدیران کل ادارات کار و امور اجتماعی استان‌های کشور در مشهد گفت: در بخش کارگری و اشتغال باید روابط و بازار کار، آموزش فنی کارگران و همچنین فعالیت‌های اجتماعی نیروی کار مورد توجه قرار گیرد.با فرهنگ‌سازی و ایجاد حساسیت در میان مسؤولان اقتصادی و اجتماعی، نیروی کار مورد توجه قرار می‌گیرد. ( صفحه 4 )



انتشار اولین رمان در فضای اینترنت
از امروز و برای اولین بار یک نویسنده‌ آمریکایی و خالق‌ پرفروش‌ترین رمان‌های دلهره‌آور جهان با قرار دادن فصل اول رمانش به‌نام گیاه در سایت اینترنتی خود، تحولی عظیم در دنیای نشر پدید آورد.
استفن کینگ فصل دوم این اثر را 21 آگوست ( 31 مرداد) به همین طریق منتشر خواهد کرد.دریافت‌کنندگان متن هر فصل در رایانه‌‌های خود با ارسال یک دلار به صورت نقدی یا چک ،پول کتاب را پرداخت می‌کنند.کینگ درباره این اقدامش گفته: « دوستان من ! فرصتی پیدا کرده‌ایم تا تبدیل به کابوس بزرگ‌ترین ناشر شویم... من ویراستار کتاب‌ها و ناشر آثارم را دوست دارم اما اگر بتوانم برای نویسندگان متوسط ، نویسندگان حوزه ادبیات و تمام نویسندگانی که در حاشیه‌اند و آینده خود را خارج از جریان اصلی پرمنفعت نویسندگان می‌بینند، قدم تازه‌‌ای بردارم، عالی است.» ( صفحه 12 )
ضمیمه کلیک