میز نمایندگان مجلس در «به وقت ایران»

میز نمایندگان مجلس در «به وقت ایران»


همزمان با ۶ مرداد كه به نام روز ملی مهارت نامگذاری شده، نشست خبری مدیر شبكه آموزش روز گذشته در سالن جلسات این شبكه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
مسعود احمدی‌افزادی بیان كرد: شبكه آموزش در سه حوزه برنامه‌سازی دارد. آموزش، مهارت و زبان فارسی. ما به عنوان یك شبكه سراسری قرارگاه دو موضوع مهم راهبردی در سیما هستیم. ستاد قرارگاه مهارت آموزشی و ستاد قرارگاه، ترویج زبان و ادبیات فارسی.
وی همچنین درباره برنامه«به وقت ایران» گفت: این برنامه یك برنامه دقیق و مستقل است كه به مهارت‌آموزی می‌پردازد و هفته‌ای دو شب روی آنتن می‌رود. ما در این برنامه به مهارت به‌صورت مطالبه‌گری می‌پردازیم  و  یك میز در اختیار مجلس قرار داده شده كه نماینده مردم فرصت دارد در حوزه مهارت مسائل اجتماعی را مطرح كند. یكی از مسائل مهم، بی‌مهارتی و یكی از مشكلات جدی كارگران غیر‌ماهر است كه برای جهش تولید ابتدا باید به مهارت فكر كنیم.  
احمدی‌افزادی درباره همكاری‌هایی كه با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای دارد هم توضیح داد: از سال۹۷ تاكنون بحث‌های جدی‌ای با این سازمان داشته‌ایم. از جمله پوشش مسابقات جهانی مهارت كازان كه در این مسابقات ۹ نفر از ایران و ۸۰۰ نفر از چین رقابت كردند و همان تعداد هم توانستند جوایزی را كسب كنند. از جمله دو مدال برنز و یك مدال نقره و یك دیپلم افتخار.
وی همچنین درباره برنامه«پرسشگر»  گفت: این برنامه گفت‌و‌گو محور در بحث فرصت آموزشی برابرتولید شده و همچنین در حوزه  زبان فارسی نیز برنامه هایی داریم.