داوری جشن حافظ آغاز شد

همزمان با رونمایی از پوستر

داوری جشن حافظ آغاز شد




اولین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ سال 1376 برگزار شد و تقریبا تا امسال این جشن یكی از رویدادهای مهم سینمای ایران بود اما در بیستمین دوره، كرونا زورش به این جشن رسیده و آن را به یك رویداد مجازی تبدیل كرده‌است. خبر رسیده كه داوری این دوره از جشن حافظ آغاز شده و بنا به سنت همیشگی در این دوره نیز تمامی آثار به‌نمایش‌درآمده در سینماهای كشور از ابتدا تا پایان سال ۱۳۹۸ و همچنین سریال‌های پخش‌شده در شبكه‌های تلویزیونی و شبكه نمایش‌خانگی از نوروز ۹۸ تا پایان نوروز ۹۹ مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
در داوری بخش آثار تلویزیونی، سریال‌هایی مورد بحث خواهند بود كه با وجود آغاز نمایش در این بازه زمانی، پخش آنها پیش از شروع پروسه داوری به پایان رسیده‌باشد، درغیراین‌صورت سریال‌ها در دوره بعدی از جشن مورد داوری قرار خواهند گرفت.
همچنین پیش از این اعلام شده‌بود كه جشن حافظ فیلم‌های اكران آنلاین را در بخش سینمایی مورد بررسی قرار می‌دهد. با توجه به تعطیلی سینماهای كشور از اسفندماه گذشته و شرایط پیچیده اكران عمومی، دو ماه آغازین سال ۹۹ (تا ۱۵ اردیبهشت) نیز به بازه‌ داوری آثار سینمایی جشن بیستم افزوده شده‌است و بنابراین فیلم‌هایی كه طی این مدت در طرح اكران آنلاین به‌نمایش‌درآمده‌اند نیز مورد بررسی هیات داوران قرار خواهند گرفت.
بیستمین دوره از جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ امسال به دلیل شرایط ویژه و فراگیری ویروس كرونا به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد./ مهر