این یووه دست‌نیافتنی

یوونتوس برای نهمین بار متوالی قهرمان سری ‌A شد

این یووه دست‌نیافتنی

این‌که می‌گویند ژن قهرمانی و پیروز شدن در برخی تیم‌های فوتبال وجود دارد، مویدش تیم فوتبال یوونتوس است. پیروزی 2 بر صفر شاگردان ساری مقابل سمپدوریا در دو هفته مانده به پایان این لیگ باعث شد تا بیانکونری برای نهمین فصل متوالی قهرمان فوتبال ایتالیا شود. البته لئوناردو بونوچی، کاپیتان و مدافع این تیم عقیده دارد که این سخت‌ترین قهرمانی این تیم در 9 فصل گذشته به حساب می‌آید. از یک حیث این حرف بونوچی  کاملا درست است.
در این فصل چند تیم از جمله آتالانتا، اینتر و لاتزیو هر کدام در برهه‌ای از لیگ برای این تیم مشکل‌ساز شدند. این در حالی است که طی هشت فصل گذشته یووه در مسیر قهرمانی بیشتر با یک تیم رقابت می‌کرد. در هشت فصل گذشته ناپولی یکی از جدی‌ترین رقبای یووه بود به طوری که در چهار‌فصل آن به نایب‌قهرمانی رسید. بعد از آن رم با سه و میلان با یک نایب قهرمانی در رده‌های بعدی هستند.
با این حال، یووه با این قهرمانی به رکوردی رسید که شاید تا سال‌ها دست نخورده باقی بماند. با برد یکشنبه شب و کسب قهرمانی، تعداد قهرمانی‌های بانوی پیر در سری‌A به عدد 36 رسید که در بین پنج لیگ معتبر اروپایی یک رکورد است. از طرف دیگر، یووه حالا در کنار سلتیک اسکاتلند و لودوگورتس بلغارستان قرار گرفت که هر کدام 9 قهرمانی پیاپی در لیگ‌های خودشان دارند.
کریس رونالدو هم با گلزنی در بازی هفته 36، به یک رکورد دیگر رسید. او تعداد گل‌هایش را در سری‌A به 36 رساند. آخرین باری که یک بازیکن یووه در یک فصل این تعداد گل زده بود، به فصل 34-1933 بر می‌گردد که فلیس بورل این تعداد گل را در طول یک فصل زد. کریس در صورت گلزنی در دو بازی باقی‌مانده می‌تواند به‌تنهایی  رکورددار باشد.