نبرد با سهراب

آیا استقلال در مشهد آسیایی می‌شود؟

نبرد با سهراب

اردیبهشت پارسال بود که استقلال در مشهد، با گل یک استقلالی سابق به نام بهنام برزای، از پدیده مشهد شکست خورد و از کورس قهرمانی جا ماند. اتفاقا همان شب بود که وینفرد شفر از نیمکت آبی‌ها اخراج شد. حالا یک سال و سه ماه از آن بازی می‌گذرد و خیلی چیزها تغییر کرده است. پدیده دیگر پدیده نیست و تبدیل شده به شهرخودرو. سرمربی‌اش هم یحیی گل محمدی نیست، اما در درون دروازه سید مهدی رحمتی را دارد؛ همان که پارسال مرد شماره یک آبی‌ها بود. استقلال هم بعد از شفر، فرصت را به استراماچونی داد تا با رفتن مرد جذاب ایتالیایی، درنهایت سکان هدایت این تیم به فرهاد مجیدی برسد. آبی‌ها حالا شانس قهرمانی ندارند، اما برای آسیایی شدن، باز هم یک استقلالی را پیش روی خود دارد. یکی به سرسختی سهراب بختیاری زاده. سهراب سه هفته است که سرمربی شهرخودرو شده و ماموریتش آسیایی کردن این تیم مشهدی است. نبرد آبی‌ها با سهراب، قطعا جذاب و تماشایی خواهد بود. البته بختیاری‌زاده روی نیمکت شهرخودرو داوود سید عباسی و در داخل زمین سید مهدی رحمتی و محمد قاضی را دارد که زمانی خون آبی در رگ‌هایشان جاری بود.

طلسم 1195 روزه
آخرین برد استقلال در مشهد به لیگ شانزدهم و با هدایت علیرضا منصوریان باز می‌گردد که این تیم در ورزشگاه ثامن‌الائمه با شلیک تماشایی امید نورافکن، میزبان را شکست داد. کم نیست؛ 1195روز پیش. در این مدت وینفرد شفر در مشهد یک تساوی و یک شکست را تجربه کرد که شکست او مقابل شهر خودرو فصل گذشته منجر به اخراج پیرمرد آلمانی شد. عمر حضور استراماچونی در استقلال هم که به بازی برگشت مقابل شهر خودرو در مشهد قد نداد. اما حالا دوباره سکان هدایت به دست یک سرمربی ایرانی است و فرهاد مجیدی این فرصت را دارد تا طلسم سه ساله آبی‌ها مقابل شهر خودرو را در مشهد بشکند و از سوی دیگر، اولین برد استقلال مقابل یک تیم مشهدی در ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) را رقم بزند. باید دید با گذشت 1195 روز از آخرین پیروزی آبی‌ها در مشهد، فرهاد مجیدی و شاگردانش می‌توانند طلسم شکنی کنند یا خیر؟



جشن آسیایی شدن
روی کاغذ که نه! اما اگر تیم فرهاد، امشب شهرخودرو را در ورزشگاه امام رضا (ع) ببرد، آسیایی می شود. فشردگی بازی‌ها در سه هفته پایانی و چند تقابل مستقیم مثل همین بازی امشب یا مصاف سپاهان - شهرخودرو یا فولاد - تراکتور در دو هفته پایانی می‌گوید تیم‌های بالای جدول امتیازات زیادی از دست خواهند داد و این یعنی، استقلال می‌تواند همین امشب، در مشهد بلیت آسیایی خود را رزرو کند. برای شهرخودرو هم این بازی فرصت آخر است. پیروزی بر استقلال به معنای ماندن در کورس کسب سهمیه آسیاست و شکست هم حکم دور شدن از لیگ قهرمانان را دارد.