نسخه Pdf

   هر روز غدیر است !

   هر روز غدیر است !

محدثه محمدی 17 ساله از کرج

یكی از قشنگ‌ترین و در عین حال دلهره‌آورترین صحنه‌های غدیر، آنجاست كه پیامبر فرمود به هر كسی كه رفته بگویید برگردد. فكر كن، بعدِ یك مسیر طولانی رسیده‌ای به جایی كه امیدی برای گذشتن نیست و توانی برای بازگشتن. تشنه‌ای و دلتنگ، گرسنه‌ای و دلتنگ، خسته‌ای و دلتنگ.
 بعد یكی فریاد بكشد به هر كسی كه رفته بگویید برگردد. آن وقت چشم باز كنی و همه رفته‌ها را ببینی كه دارند، برمی‌گردند. عشق رفته، رفیق رفته، پدر و مادر رفته. اصلا هر رفته‌ای كه خیال بازگشت نداشته را ببینی كه دارد می‌آید و یك آن بفهمی كه دیگر نه تشنگی مانده و نه دلتنگی، نه گرسنگی مانده و نه دلتنگی، نه خستگی مانده و نه دلتنگی.
و عجیب نیست كه خود تنهایش، خودِ نه زاده‌شده و نه زاییده‌اش، دست‌هایش را به دور خودش می‌پیچد و احدیتش را این‌گونه دلداری می‌دهد كه «انا لله و انا الیه راجعون.» كه همه رفته‌هایی كه از من بوده‌اند، باز می‌گردند و وعده دیدار نزدیك است. كه من نه تشنه می‌شوم و نه گرسنه و نه خسته، ولی دلتنگ می‌شوم.
ولی دلتنگ...
این روزهای عجیب كه جای قلب، سنگ در سینه‌ها می‌تپد و آغوش‌ها، خالی از هندسه دلدارند باید كه پیامبری از كوچه ما رد شود و با صدای داوودی‌اش بانگ سر دهد: «به هر كسی كه رفته بگویید برگردد.» كه غدیر نه در گذشته‌ای دور، كه هر روز است.