دیو باتیستا و مرزهای جدید بازیگری

قهرمان كشتی کچ به دنبال شخصیت منفی «بتمن»

دیو باتیستا و مرزهای جدید بازیگری




اوضاع فیلم‌های ابرقهرمانانه كمیك استریپی به جایی رسیده كه حالا قهرمان كشتی كچ جهان هم می‌خواهد نقش یكی از ابرقهرمانان معروف داستان‌های شركت دی‌سی كامیكز را بازی كند. دیو باتیستا كه چندین مدال طلای مسابقات كشتی كچ را روی طاقچه خانه‌اش دارد، به دنبال بازی در نقش بین است. ورزشكار و بازیگر 51 ساله گونه اكشن، در گفت‌و‌گویی از علاقه‌اش برای حضور در قسمت‌های جدید مجموعه «بتمن» می‌گوید. با آن‌كه كار تولید قسمت جدید و احیا شده بتمن مدتی قبل آغاز شد، اما باتیستا می‌خواهد بخشی از آن باشد. ظاهرا بیماری كرونا كه باعث توقف كار فیلمبرداری و تولید محصولات سینمایی و از جمله بتمن جدید شده، علت بالا رفتن روحیه باتیستا شده است.
درخواست بازیگر برای حضور در بتمن تازه در شرایطی است كه اطلاعات زیادی درباره آن در اختیار رسانه‌های گروهی قرار نگرفته است و كسی چیز زیادی درباره‌اش نمی‌داند، اما طبق معمول تمام فیلم‌های بتمنی، شخصیت ابرقهرمان داستان یكی دو دشمن پرقدرت دارد. یكی از آنها، البته شخصیت بین است و باتیستا چشم به این نقش دوخته است. بین یكی از دشمنان دیرینه و قسم خورده شخصیت دووجهی بروس وین/ بتمن است و در این رابطه، شهرت خیلی زیادی دارد. باتیستا می‌گوید: «ابتدا خودم خیلی متوجه این موضوع نبودم، اما در توییتر مطالبی خواندم كه در آنها مرا به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای این نقش معرفی كرده بودند. خواندن این مطالب برای خودم هم جالب بود. داستان مصور بتمن را خواندم و با شخصیت بین آشنا شدم. او را موجودی جالب توجه دیدم و حالا خودم هم باور دارم این نقش به درد من می‌خورد. طرفدارانم هم دوست دارند در فیلم‌های ابرقهرمانانه بازی داشته باشم و از بابت حضور در «نگهبانان كهكشان» بسیار خوشحال هستند.
حالا آنها می‌خواهند این فضا را گسترش دهم و با مجموعه‌ای مهم و پرطرفدار مثل بتمن هم همكاری كنم. برای همین، اصلا احساس بدی ندارم كه خودم را به‌عنوان گزینه بازی در نقش بین معرفی كنم و امیدوار باشم سازندگان و تهیه‌كنندگان فیلم، مرا دعوت به همكاری كنند.»لازم به ذكر است در سومین قسمت تریلوژی بتمنی كریستوفر نولان «شوالیه تاریكی برمی‌خیزد» (2012)، تام هاردی نقش شخصیت بین را بازی كرد. بازی او به‌شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و با تحسین روبه‌رو شد. از آنجا كه باتیستا توانایی‌های بازیگری و هنرمندانه هاردی را ندارد، باید منتظر واكنش مدیران شرکت برادران وارنر نسبت به درخواست این قهرمان كشتی كچ بود.
بتمن جدید را مت ریوز كارگردانی می‌كند و رابرت پاتینسون، نقش بتمن آن را به‌عهده دارد. فیلمبرداری فیلم به نیمه رسیده بود كه شیوع كرونا باعث توقف كار تولید شد. زوئی كراویتس، پل دانو، جفری رایت، پیتر اسكارسگارد، جان تورتورو، اندی سركیس، كالین فارل و آلفرد پنی وورث هم در فیلم بازی دارند. اما هیچ‌یك از آنها نقش بین را بازی نخواهند كرد. فارل و تورتورو در داستان بتمن مت ریوز، نقش دو شخصیت شرور داستان‌های بتمن یعنی پنگوئن و فالكون جنایتكار را  به‌عهده دارند./ هالیوود ریپورتر