پسرکشی برای حمایت از اکران آنلاین

محمد‌هادی کریمی که علاوه بر فیلمسازی به‌طبابت نیز مشغول است، اکران آنلاین را به عنوان جایگزین اکران سینمایی ضروری می‌داند

پسرکشی برای حمایت از اکران آنلاین



  این روزها فیلم سینمایی «پسرکشی» به کارگردانی محمدهای کریمی به صورت آنلاین اکران شده است. قرار بود این فیلم در نوروز اکران شود که کرونا آمد و مثل خیلی چیزهای دیگر سینما را هم تعطیل کرد. کارگردان این فیلم که پزشک است، ترجیح داده فیلمش به صورت آنلاین اکران شود و گویا با استقبال مخاطبان هم روبه‌رو شده است. کریمی به ایسنا گفته: به نظر من بیماری ناشی از کرونا یک طرف قضیه است و ترس از ابتلای به آن هم یک بیماری شایع‌تر و خطرناک‌تر.  در چنین شرایطی فیلم دیدن در سینما باوجود رعایت همه پروتکل‌ها برای کسانی که می‌خواهند از دیدن فیلم لذت ببرند چندان میسر نخواهد بود، چراکه ذهن پیشاپیش درگیر مسائلی است که فرصت  اشتراک با پرده را  از دست می‌دهد.  به همین دلیل فکر می‌کنم تا عادی شدن کامل وضعیت جامعه، لذت تماشای فیلم در سینما به مخاطب باز نخواهد گشت، حتی اگر سالن سینما نسبت به جاهای دیگرِ پرتردد امن‌تر باشد. البته مقایسه سالن سینما با مترو و  اتوبوس و ... قیاس مع‌الفارقی است، چون گرچه معتقدم سینما امن‌تر است، اما استفاده از  وسایل حمل و نقل عمومی یا شرکت در سالن آزمون سراسری و ... برای یک عده ضرورت است.این کارگردان درباره بازخورد مخاطب فیلم پسرکشی در اکران آنلاین گفت: استقبال از این فیلم فوق‌العاده خوب بوده و بازتاب‌های مثبت فراوانی داشته‌ایم، اما اینها همه یک تشفی خاطر است که آن غم پیدا و نهان از این‌که نمی‌توانیم در سالن سینما و کنارهم فیلم ببینیم را فراموش کنیم. گرچه مشکلات اکران نوپای آنلاین مثل قاچاق فیلم، نمایش‌های متعدد ماهواره‌ای، نادیده گرفته شدن این نوع اکران توسط تلویزیون در زمینه تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی، فراگیر نبودن تعداد کاربران پلتفرم‌ها با  توجه به جمعیت کشور و حتی ایرانیان خارج از کشور، کندی سرعت اینترنت و ... همه سرجای خود برقرار هستند، اما بالاخره باید از این نوع اکران حمایت کرد، آن را به عنوان یک جایگزین اکران سینمایی تقویت کرد و اشکالاتش را مرتفع ساخت. باید عزم جدی برای این قضیه باشد و گام اول هنگامی برداشته می‌شود که تلویزیون خود را رقیب پلتفرم‌ها نداند.
کریمی فکر می‌کند استقبال از فیلم پسرکشی به دلیل داستان معمایی و پرتعلیق آن است که برای مخاطب قابل‌حدس نیست و  این‌که قصه برای چند نسل در یک خانواده می‌تواند جذاب باشد و افراد سالمند نیز بخشی از  زندگی خود را در آن ببینند.