داستانی جهانشمول با بازیگرانی متنوع

ام نایت شامالان در تدارك یك درام ترسناك جدید

داستانی جهانشمول با بازیگرانی متنوع

 ام نایت شامالان برای فیلم تازه‌اش در حال یارگیری است. این فیلمساز ژانر وحشت و دلهره، نام بازیگران كار جدیدش را در شرایطی اعلام كرده كه هنوز نامی برای آن انتخاب نكرده است. همچنین كسی اطلاعی از داستان فیلم و خط اصلی آن ندارد. به صورت طبیعی، خود شامالان نویسنده فیلمنامه است و گفته می‌شود مثل فیلم‌های قبلی‌اش، سراغ سوژه‌ای بدیع رفته‌‌است. تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران علاقه‌مند و كنجكاو برای كشف داستان فیلم، به در بسته خورده‌است. فیلمساز هم اعلام كرده قصد افشای داستان را ندارد و آن را در سكوت كامل خبری جلوی دوربین خواهد برد. البته زمانی هم برای شروع كار فیلمبرداری اعلام نشده‌است. با وضعیت این روزهای جهان و شیوع كرونا، فعلا نمی‌توان زمانی برای شروع كار تولید در نظر گرفت و اعلام كرد.
گائل گارسیا برنال، بازیگر مطرح لاتینی‌تبار سینما نقش اصلی درام ترسناك بدون نام شامالان را بازی می‌كند. الیزا اسكالن، توماسین مكنزی، آلكس وولف، ویكی كریپس و نیكی آموكا بیرد دیگر بازیگران فیلم هستند. تركیب ناهمگون بازیگران فیلم كه از كشورهای مختلف جهان هستند، رسانه‌ها و منتقدان را به این نتیجه رسانده كه فیلم تازه شامالان داستانی خاص و البته جهانشمول دارد. نكته مهم این است كه در كار جدید استاد ترس و دلهره، هیچ‌یك از بازیگران مشهور ساخته‌های قبلی‌اش حضور ندارند. در چند فیلم آخر شامالان، كسانی چون بروس ویلیس، جیمز مك آوی و ساموئل ال جكسون بازی داشته‌اند.
هزینه تولید درام ترسناك بدون نام شامالان، مثل چند فیلم اخیرش پایین و حدود 9 میلیون دلار خواهد بود. در چند سال اخیر، درام‌های دلهره‌آور كم‌خرجی تولید شده‌اند كه موفقیت بسیار خوب مالی در جدول گیشه نمایش سینماها به‌دست‌آورده‌اند. شامالان 49 ساله دو فیلم آخر خود «شكاف» و «گلس» را با هزینه‌هایی 9 و 20 میلیون دلاری ساخت. این فیلم‌ها در سال‌های 2016 و 2018 موفق به فروش كلان 275 و 250 میلیون دلاری شدند. شكاف و گلس قسمت‌های دوم و سوم یك تریلوژی بودند كه با «نشكستنی» در سال 2000 آغاز شد، اما شامالان تاكید دارد كه كار تازه‌اش هیچ ارتباطی به این سه‌گانه ندارد و كاملا متفاوت از آن است. فیلم بدون نام این فیلمساز كه لقب هیچكاك و اسپیلبرگ سده جدید را گرفته، برای نمایش عمومی در اواخر تابستان سال آینده میلادی آماده می‌شود. او در این رابطه می‌گوید: «كرونا باعث شد تا نگاه دوباره‌ای به فیلمنامه بیندازم. احساس می‌كنم این تغییرات به بهتر و روان‌تر شدن داستان فیلم كمك كرده‌است. كار تازه، اثری داستان‌محور است و لایه‌هایی دارد كه به یاری یكدیگر آمده و ماجراها را به سمتی پیش‌بینی نشده و پررمزوراز می‌كشانند. بازیگرانی كه برای نقش‌های مختلف فیلم انتخاب كرده‌ام، كسانی هستند كه می‌توانند شخصیت‌های مورد نظر داستان را به صورتی منطقی و طبیعی
به نمایش بگذارند.»/ هالیوود ریپورتر