از حمید منوچهری تجلیل شد

از حمید منوچهری تجلیل شد

آیین بزرگداشت حمید منوچهری و رونمایی از پوستر «78 سالگی» مستند پرتره این پیشكسوت عرصه دوبله سه‌شنبه 21 مرداد در شبكه مستند برگزار شد.



به گزارش روابط‌عمومی شبكه مستند، مراسم رونمایی از پوستر «78 سالگی» جدیدترین اثر از مجموعه مستندهای پیشكسوتان صدا و دوبله به دلیل شیوع ویروس كرونا و جلوگیری از انتقال این ویروس بدون حضور هنرمندان و هنردوستان و با حضور محسن یزدی مدیر شبكه مستند، حمید منوچهری هنرمند پیشكسوت، وحید منوچهری دوبلور، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبكه و ابوالفضل توكلی تهیه‌كننده و كارگردان مستند در این شبكه برگزار شد.
در این مراسم محسن یزدی، مدیر شبكه مستند سیما گفت: پرداخت به پیشكسوتان عرصه دوبله از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدوارم كه بتوانیم چنین مستندهایی را برای همه عزیزان تولید كنیم كه در تاریخ می‌ماند. دل‌مان می‌سوزد كه از خیلی از هنرمندان عرصه صدا مستند نداریم. البته بعضی از دوستان هم نمی‌پسندند كه جلوی دوربین بیایند و خیلی دوست ندارند رسانه‌ای شوند. شما پیشكسوتان فقط متعلق به خودتان نیستید و بخشی از تاریخ هنر كشور هستید. دوست داریم این كار را ادامه بدهیم و قسمت‌های جدیدی از این مستندها به همت آقای توكلی و ناصری تولید شود.
یزدی افزود: اكنون در شروع فصل دوم این مجموعه مستندها هستیم و ان‌شاءا... این روند ادامه خواهد داشت. صحبت با چنین پیشكسوت‌هایی همانند آقای منوچهری برای مردم بسیار جذاب است. صاحبان اصلی رادیو و تلویزیون شماها هستید و برای پرداخت به بسیاری از كارها باید سراغ شما بیاییم چرا كه در این حوزه سال‌ها كار كردید، خاكش را خوردید و مردم هم شما را دوست دارند.
در ادامه حمید منوچهری با اشاره به لزوم ساخت مستند از پیشكسوتان صداوسیما گفت: اگر كار خوبی شده است من كاری نكردم و ماحصل زحمات آقای توكلی است. خوشحالم كه مدیریت جدید شبكه مستند به چنین مستندهایی توجه دارد. خیلی خوب است كه یادی از قدیمی‌ترهای صداوسیما كنیم. هر كاری انجام دهیم برای سازمان است و یكی از اعضای صداوسیما در آن معرفی می‌شود.
این هنرمند بیان كرد: نزدیك به یك ماه و خرده‌ای در خدمت آقای توكلی بودیم و روزهای خوبی را پشت‌سر گذاشتیم. باید بگویم ایشان به كارشان بسیار علاقه‌مند است و از كنار بسیاری از جزئیات به‌راحتی نمی‌گذشتند تا كار برای مردم زیبا باشد. ایشان این مستند را به نحو احسن ساخت و وقتی كار را دیدم بسیار لذت بردم. آرزو می‌كنم كه این مستند برای مردم هم جای دیدن داشته باشد و مطمئنم این‌گونه خواهد بود.
در این نشست ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبكه مستند نیز گفت: آقای یزدی از زمانی كه به شبكه مستند آمدند توجه ویژه‌ای به چنین كارهای فاخر داشتند و قصد داریم مراسم درخوری را برای این مستند داشته باشیم. تا قبل از شیوع كرونا برای این مستندها مراسم رونمایی برگزار می‌شد، اساتید می‌آمدند اما حالا به سبب كرونا مجبور شدیم این مراسم را بسیار جمع‌و‌جورتر برگزار كنیم.
ابوالفضل توكلی، كارگردان و تهیه‌كننده مستند «78 سالگی» هم در این مراسم گفت: بخش عمده تصویربرداری ما در تهران بود و هنوز كرونا آغاز نشده بود كه ضبط را آغاز كردیم؛ زمانی كه این بیماری شیوع پیدا كرد، تصاویر مربوط به رادیو را نگرفته بودیم كه همین موضوع قدری كارمان را سخت‌تر كرد. به همین دلیل نتوانستیم فعالیت استاد منوچهری در رادیو را خیلی زیاد به تصویر بكشیم بااین‌حال سعی كردیم كه بازگو كنیم كه ایشان دوران بسیار طلایی را در رادیو گذرانده است.
در پایان این نشست از پوستر مستند پرتره «78 سالگی» رونمایی شد و مدیر شبكه مستند با اهدای لوح سپاسی از سال‌ها فعالیت حمید منوچهری در عرصه هنر قدردانی كرد.