تزلزل در تصمیم‌گیری

تزلزل در تصمیم‌گیری

ولی اسماعیلی، عضو كمیسیون اجتماعی



شیوه اتخاذ و اطلاع‌رسانی تصمیمات اخیر ستاد ملی مبارزه با كرونا نشان می‌دهد این ستاد نمی‌تواند به تصمیمی واحد درباره مسائل كلانی كه به آن واگذار شده، برسد؛ اتفاقی كه به‌خصوص درباره موضوع برگزاری كنكور سراسری رخ داد و بازهم خانواده‌های زیادی را دچار سردرگمی كرد. این موضوع ثابت می‌كند مدیریت واحدی كه باید در ستاد ملی مبارزه با كرونا وجود داشته باشد و در تصمیم‌گیری‌های مهم بروز كند، وجود ندارد.
 البته این وضعیت تا یك ماه پیش بر این ستاد حاكم نبود، اما تصمیمات روزهای اخیر ستاد ملی مبارزه با كرونا نشان داد كه این ستاد در تصمیم‌گیری دچار تزلزل شده است. البته این مساله صرفا مربوط به تناقض در تصمیم‌گیری درباره مساله كنكور نیست بلكه تاخیر ستاد ملی در ارائه راهكاری مناسب برای برگزاری مراسم محرم یا لغو طرح ترافیك نیز جزو مواردی بود كه نشان داد بین بخش‌های مختلف ستاد ملی مبارزه با كرونا وحدت نظر برای تصمیم‌گیری وجود ندارد.
البته من بعید می‌دانم این سستی در تصمیم‌گیری به دعواهای سیاسی جناح‌های مختلف ربط داشته باشد چرا كه معتقدم این مساله بیشتر ناشی از ضعف مدیریتی، تصمیمات جزیره‌ای و بی‌توجهی به لزوم وحدت رویه در اعمال محدودیت‌های مختلف در دوره همه‌گیری كروناست.
با این حال علت تصمیمات متناقض هرچه باشد، مجلس وظیفه دارد در راستای عمل به وظیفه نظارتی خود این مساله را پیگیری كند تا از این به بعد ستاد ملی مقابله با كرونا درباره مسائل مهم به تصمیم واحدی برسد و همچنین اعضای مختلف آن از اطلاع‌رسانی‌های متناقض پرهیز كنند. زیرا ما باید به همان مدیریت واحدی كه تا یك ماه پیش در این ستاد وجود داشت، برسیم تا افكار عمومی از این بلاتكلیفی نجات پیدا كند و به‌خصوص نگرانی‌های خانواده‌های كنكوری برطرف شود.