تدابیر كرونایی سلمان

تدابیر كرونایی سلمان

تهیه‌كننده سریال «سلمان فارسی» از تشكیل پرونده پزشكی برای برای همه عوامل این سریال با استقرار بهداشت‌‌یار ثابت و مقیم در تهران و شاهرود (‌لوكیشن سریال) خبر داد و گفت: برای پیشگیری از بیماری كرونا همه عوامل به صورت مستمر توسط پزشك متخصص، معاینه می‌شوند.


به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین طاهری تهیه‌كننده سریال «سلمان فارسی» با اعلام این خبر گفت: همه افرادی كه به‌صورت مستمر با سریال سلمان فارسی همكاری می‌كنند به‌صورت مستمر معاینه می‌شوند و به مدت یك‌سال، تحت پوشش بیمه كرونا قرار گرفته‌اند.
تهیه‌كننده سریال سلمان فارسی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی مركز بهداشت و درمان سازمان صداوسیما گفت: نظارت‌های بهداشتی توسط این مركز انجام می‌شود. وی بر اهمیت سلامت تك‌تك افراد حاضر در این پروژه فاخر ویژه تاكید كرد و گفت: تلاش بر این است تا هر روز افراد حاضر در پروژه بر اساس پروتكل‌های بهداشتی، كنترل و تب‌سنجی شوند. وی افزود: این اقدامات در دفتر مركزی تهران، شهرك سینمایی غزالی، كارگاه‌ها و محل فیلمبرداری و همین‌طور محل ساخت لوكیشن‌های شاهرود به‌طور مستمر انجام می‌شود. طاهری با اشاره به توزیع روزانه حدود ١٥٠٠ ماسك و دستكش و مواد ضدعفونی‌كننده در میان عوامل سریال گفت: به‌منظور حفظ سلامت افراد، در تمام مدت‌زمان فیلمبرداری آمبولانسی مجهز به همراه پرسنل كار آزموده در محل لوكیشن شاهرود حضور دارد.
فیلمبرداری سریال سلمان فارسی به كارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌كنندگی حسین طاهری كه به دلیل شیوع ویروس كرونا متوقف ‌شده بود از دهم مرداد مصادف با عید سعید قربان در منطقه مجن شهرستان شاهرود از سر گرفته شد. سریال سلمان فارسی از تولیدات مركز سیما فیلم است كه با نمایش ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز به زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد. فیلمبرداری این سریال از زمستان سال گذشته در كویر شهداد كرمان و جزیره قشم آغاز شده بود. با فراگیر شدن ویروس كرونا، لوكیشن‌های داخلی مانند شاهرود و شهرك سینمایی نور، جایگزین لوكیشن‌های خارجی در تركیه گردید و سرانجام فیلمبرداری آن از دهم مرداد، از سر گرفته شد. بنا به ‌پیش‌بینی‌های صورت گرفته فیلمبرداری سریال سلمان فارسی حدودا پنج سال طول می‌كشد و بازیگران ایرانی و خارجی از كشورهای یونان، مراكش، تونس و... در آن بازی خواهند كرد.