«مهار اجزای غیرسازه‌ای»  در شبكه مستند

«مهار اجزای غیرسازه‌ای» در شبكه مستند

مستند «مهار اجزای غیرسازه‌ای» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی فریبرز معجزاتی روی آنتن شبكه مستند می‌رود.



به گزارش مهر، فریبرز معجزاتی تهیه‌كننده و كارگردان مستند «مهار اجزای غیرسازه‌ای» درباره این مستند گفت: «مهار اجزای غیرسازه‌ای» مستندی است كه به موضوع شش آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله پرداخته و بر ساخت عناصر غیرسازه‌ای نظیر دیوارها، راه‌پله و جان‌پناه‌ها تاكید دارد.

وی افزود: لزوم تدوین و ابلاغ این پیوست بعد از زلزله كرمانشاه قوت گرفت، زلزله‌ای كه در آن سازه‌ها مستحكم بودند و تخریب دیوارها خسارت جانی و مالی بر جای گذاشت. بر همین اساس دفتر مقررات ملی و كنترل ساختمان با همكاری مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی _ پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز تحقیقات و آزمایشات گسترده‌ای را انجام دادند كه منجر به تدوین پیوست ۶ و جزئیات اجرایی آن شد. پیوستی كه ابلاغ و اجرای آن الزامی شد اما متاسفانه با اجرای ناصحیح آن در كل كشور امكان دارد ساختمان‌ها نه‌تنها از تخریب دیوارها و راه‌پله‌ها در زمان زلزله در امان نباشند، چه بسا سازه‌ها نیز دچار آسیب‌های جدی  شوند.
این تهیه‌كننده و كارگردان تصریح كرد: «مهار اجزای غیرسازه‌ای» بر اجرای صحیح مفاد پیوست ۶ آیین‌نامه ۲۸۰۰ تاكید دارد و امشب حدود ۴۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.
«مهار اجزای غیرسازه‌ای» كاری از شبكه مستند سیماست كه امشب و فرداشب ساعت ۱۹ از این شبكه پخش می‌شود و تكرار آن روز بعد ساعت ۱۵ خواهد بود.