مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگو با بهرام رادان وقتی تازه بازیگر شده بود
چطور شد كه وارد حرفه بازیگری شدید؟ از طریق یكی از دوستانم به آقای بابائیان معرفی شدم و بعد از گرفتن تست، نقش اول فیلم «شور عشق» را پذیرفتم.
از نقش‌تان در این فیلم بگویید. «شور عشق» درباره دو جوان است كه به دور از چشم پدر و مادرشان فرار می‌كنند تا بتوانند با هم ازدواج كنند. در فیلم «آبی» هم نقش ارسطو را بازی می‌كنم؛ جوان بی‌گناهی كه سر راه دختری فراری قرار می‌گیرد و درگیری‌هایی بین آنها به‌وجودمی‌آید.
وقتی وارد حرفه بازیگری شدید چه احساسی داشتید؟ به چشم تجربه و تفریح به آن نگاه می‌كردم ولی كم‌كم به آن علاقه‌مند شدم.
آیا قصد دارید فقط در سینما فعالیت كنید؟ بله. فعلا تصمیم ندارم وارد تلویزیون شوم و كار در سینما را بیشتر می‌پسندم. (صفحه 3)


سخنان خسرو سینایی درباره فیلم «عروس‌آتش»
خسرو سینایی درباره كم‌توجهی به فیلم «عروس‌آتش» در جشنواره فیلم فجر گفت: عادت كرده‌ام به مسائل مربوط به جشنواره فكر نكنم. چون زمان پاسخ همه چیز را می‌دهد. در عالم هنر اگر افراد به مسائل جانبی فكر كنند از اصول كار خود بازمی‌مانند ... . در ساخت فیلم آنچه برایم مهم بود این است كه كسی احساس توهین نكند و فقط معضلی مطرح شود.
این كارگردان درباره داستان فیلم و پرداختن به موضوع ازدواج در جوامع عشیره‌ای گفت: اول می‌خواستم این فیلم را در قالب مستند بسازم اما چون فیلم‌های مستند امكان اكران ندارند و داستان هم می‌توانست به صورت عام در سطح جامعه مورد بحث قرار گیرد، لذا تصمیم گرفتم آن را در قالب سینمای داستانی بیان كنم. (صفحه یك)



مصاف ملی‌پوشان با گرجستان
تیم ملی فوتبال كشورمان ساعت 18 امروز در زمین شماره یك مجموعه آزادی رودرروی تیم ملی فوتبال گرجستان قرار می‌گیرد.
جلال طالبی با تیمی متحول‌شده و جوان مقابل گرجستان می‌ایستد. طالبی كه باید 56 روز دیگر تیم‌ملی را در لبنان در پیكارهای آسیا 2000 (جام ملت‌ها) هدایت كند به‌دنبال رسیدن به تركیب و تیم دلخواه خود است. استفاده از بازیكنانی چون آقایی‌، حق‌دوست، جمشیدی، وزیری، شهبازیان و نكونام در این بازی ضروری به نظر می‌رسد، چراكه اگر قرار باشد آنها برای پركردن نیمكت ذخیره‌ها به تیم ملی دعوت شوند، ضرورتی ندارد. به نظر می‌رسد برومند، رهبری‌فرد، همدانی، سیدعباسی، اكبری،‌ امیرآبادی، سامره، برزگر، یزدانی، مجیدی و ابوالقاسم‌پور بازیكنان اصلی در تركیب ابتدایی بازی باشند. (صفحه 11)


آمریكا منتظر درگیری در ایران بود
روزنامه واشنگتن‌تایمز نوشت: ما پیش‌بینی می‌كردیم هنگامی كه پارلمان روز یكشنبه اولین جلسه عادی خود را تشكیل دهد و قانون اصلاح مطبوعات مطرح گردد یك درگیری دنباله‌دار آغاز شود. این روزنامه در توجیه پیش‌بینی خود با دسته‌بندی‌كردن نمایندگان مجلس نوشت: در یك جبهه نیروهای اصلاح‌طلبی بودند كه اكنون كنترل مجلس در دست آنهاست و تحت هدایت پرزیدنت محمد خاتمی هستند و در جبهه دیگر تندروهایی كه كنترل پلیس و دادگاه‌‌ها را در اختیار دارند. اما قبل از این‌كه حتی اولین مشاجره لفظی شروع شود، خاتمه یافت. ما متعجب و تا حدودی ناامید شدیم. (صفحه 9)



كرجی‌ها از اختلال تلفن‌همراه به ستوه آمده‌اند
اختلال در شبكه‌ مخابراتی تلفن‌های‌همراه در كرج، همچنان موجب نارضایتی صاحبان این تلفن‌هاست. یك مسؤول در مركز امور مشتركان تلفن‌همراه كرج در این‌باره گفت: اختلالات اخیر به‌علت تقویت گیرنده‌ و شبكه‌های مخابراتی تلفن‌همراه در این شهرستان است. وی كه از ذكر نامش خودداری كرد،‌ گفت: ‌هم‌‌اكنون 30هزار نفر در كرج از شبكه‌ مخابراتی تلفن‌همراه این شهرستان استفاده می‌كنند كه با واگذاری‌های اخیر تلفن‌همراه این تعداد به 50هزار نفر رسیده‌است. تردد افراد شهرهای همجوار به این منطقه و استفاده از تلفن‌همراه یكی از عوامل افزایش بی‌رویه استفاده از شبكه‌ مخابراتی موجود است. (صفحه 4)