قسط اول استراماچونی را بدهند، می‌آیــد؟

از ادامه مذاکره با مرد ایتالیایی تا تجمع هواداران مقابل باشگاه استقلال

قسط اول استراماچونی را بدهند، می‌آیــد؟

نام «آندره‌آ استراماچونی» بار دیگر هواداران استقلال را به  علامه جنوبی در سعادت‌آباد کشاند؛ یعنی مقابل ساختمان این باشگاه. بعد از شکست استقلال در فینال حذفی، فرهاد مجیدی استعفا کرد. در ادامه باشگاه با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد در تلاش برای بازگرداندن استراماچونی است.
هفته گذشته پیش از دربی بزرگ پایتخت در جام‌حذفی، سعادتمند با ادعای توافق مالی با استراماچونی، به ایتالیا رفت ولی در آنجا با پاستورلا، مدیر برنامه‌های این مربی جلسه گذاشت و به او پیشنهاد مالی‌شان را ارائه داد. سعادتمند قصد داشت با یک تیر، دو نشان بزند؛ هم تکلیف بدهی‌ها را مشخص کند و هم با جذب او، دل هواداران را به دست بیاورد.  
 جام‌جم به‌تازگی فاش کرد سعادتمند بدون آپشن‌های قرارداد 5/1 میلیون یورو سالانه به استراماچونی پیشنهاد داده است. البته روز گذشته تسنیم خبر داد رقم مالی پیشنهادی 8/1میلیون یورو بوده است. رقم هر‌چه باشد، این سوال برای طرفداران به وجود آمده که استقلال چطور می‌خواهد این رقم را تامین و پرداخت کند؟
جان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار نزدیک به استراماچونی روز گذشته اعلام کرد این مربی برای حضور در استقلال اعلام آمادگی کرده ولی سه شرط دارد: «یک برنامه جدی، تایید بهترین بازیکنان و یک قرارداد منصفانه».


رونمایی از استراماچونی؟
دیروز بعضی رسانه‌ها خبر دادند در صورتی که استقلال بتواند قسط اول پول استراماچونی را به حسابش واریز کند، به صورت رسمی از حضور او روی نیمکت‌شان رونمایی خواهد کرد. پاستورلا، وکیل استراماچونی به احمد سعادتمند گفته باید باشگاه طبق تعهدات خود دستمزد این مربی را سرموقع بپردازد و اتفاقات قبلی تکرار نشود.

تجمع دوباره هواداران
در همین حال هواداران استقلال هم با تجمع حدودا 200 نفره مقابل در باشگاه، علاوه بر این‌که به استقبال استراماچونی رفتند علیه وزیر ورزش شعار‌هایی دادند! آنها اعتقاد داشتند وزیر ورزش عامل اتفاقات حاشیه‌ای باشگاه استقلال است. در دورانی که استراماچونی از جمع آبی‌ها جدا شد، هواداران وزیر را مقصر این اتفاق می‌دانستند و تا توانستند علیه او شعار دادند. در هر صورت، احمد سعادتمند روز گذشته تلاش کرد تا هواداران استقلال را آرام کند. سعادتمند ابتدا در واکنش به احتمال جدایی علی کریمی از جمع آبی‌ها گفت: «من بالاترین رقم قراردادهای ایران را به علی کریمی می‌دهم و شما بگویید که بماند! تلاش ما این است که اکثر بازیکنان را نگه داریم. فردا هم سه، چهار بازیکن جدید به جمع ما اضافه می‌شود. سال گذشته 17 بازیکن از استقلال جدا شدند، اما امسال شاید فقط یک علی کریمی برود.» او همچنین درباره بازگشت استراماچونی توضیحات بیشتری نداد.