یک فصل هیجانی در انتظار اروپا

از هم گروه شدن رونالدو و مسی تا تقابل طارمی با مدافعان من‌سیتی

یک فصل هیجانی در انتظار اروپا

 شیوع ویروس کرونا و تبعات و تعطیلی‌های ناشی از آن موجب شد برای اولین‌بار فاصله پایان یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا تا شروع فصل بعد، کمتر از دو ماه شود. در حالی که حدود 40 روز پیش فینال فصل‌گذشته در پرتغال برگزار شد و بایرن‌مونیخ به قهرمانی رسید، با انجام قرعه‌کشی در عصر روز پنجشنبه، مشخص شد فصل جدید از 20 اکتبر یعنی 17 روز دیگر شروع می‌شود. مشخص شدن گروه‌های هشت‌گانه می‌گوید باید منتظر فصلی باشیم که کلی بازی حساس و تماشایی خواهد داشت.
 منتظر درخشش ایرانی‌ها
با رفتن مهدی طارمی به تیم قهرمان پرتغال یعنی پورتو و راهیابی تیم قهرمان روسیه یعنی زنیت که سردار آزمون در آن بازی می‌کند، خیلی‌ها منتظر قرعه‌کشی بودند تا ببینند این دو مهاجم گلزن قرار است با چه تیم‌هایی بازی کنند.  پورتو به عنوان صدرنشین گروه C انتخاب شد و مهمترین هم‌گروهش، منچسترسیتی است. حالا همه منتظر هستند تا ببینند مهاجم ایرانی پورتو می‌تواند مقابل مدافعانی همچون روبن دیاس، آکه و کایل واکر باز هم پنالتی بگیرد.  در گروه F هم زنیت سرگروه با تیم‌های دورتموند و لاتزیو هم‌گروه شد. سردار آزمون که قبلا با پیراهن تیم روستوف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سه فصل قبل به بایرن‌مونیخ گل زده بود، حالا به دنبال این است که در این فصل با لباس زنیت به دیگر تیم مهم آلمانی گلزنی کند.  علاوه بر لیگ قهرمانان اروپا، ایران در فصل پیش رو لیگ اروپا هم نماینده دارد. تیم آاِ‌ک یونان که همین چند هفته پیش کریم انصاری‌فرد را جذب کرد، در بازی پلی‌آف مقابل وولفسبورگ، با گلزنی بازیکن ایرانی خود در دقیقه 94 توانست به مرحله گروهی لیگ اروپا برود. روز گذشته نیز قرعه‌کشی این بازی‌ها انجام شد و تیم انصاری‌فرد باید در مرحله گروهی با لسترسیتی، براگا و لوهانسک بازی کند.
 معرفی بهترین‌ها
پیش از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، بهترین‌های سال گذشته فوتبال اروپا معرفی شدند و اصلا هم دور از انتظار نبود که بایرن‌مونیخ سهم زیادی در این بخش داشته باشد. جایره بهترین بازیکن فصل به روبرت لواندوفسکی رسید که آقای گل فصل گذشته لیگ قهرمانان شد. این برای دومین‌بار طی 10 سال گذشته است که یک بازیکن بایرن بهترین بازیکن سال اروپا می‌شود. آخرین‌بار فرانک ریبری در فصل 13-2012 زمانی که بایرن سه گانه را کسب کرد، بهترین بازیکن سال شد.   به‌جز لواندوفسکی، مانوئل نویر به عنوان بهترین گلر، جاشوا کیمیش به عنوان بهترین مدافع و هانسی فلیک به عنوان بهترین مربی، از جمع باواریایی‌ها انتخاب شدند. عنوان بهترین هافبک سال هم به کوین دی‌بروینه، هافبک بلژیکی منچسترسیتی رسید.