نسخه Pdf

ستاره‌های ساحل

نگاهی به 2 مستند شاخص تولید شده در مرکز خلیج فارس

ستاره‌های ساحل

مستند ستارگان خلیج‌فارس
مستند «ستارگان خلیج‌فارس» روایت هفت‌غواص جانباز است كه به یاد رفقای شهید خود فاصله بین دو جزیره را شنا می‌كنند؛ این مستند روایت این كوشش است.
در مستند «ستارگان خلیج‌فارس» به اخلاق، كار گروهی و غیرت ملی جانبازان اشاره شده و می‌خواهد نشان دهد آدم‌های زمان جنگ انسان‌های عجیب و غریبی نبودند. آنها جزئی از مردم عادی جامعه بودند ولی مسائلی مثل غیرت و حفاظت از آب و خاك برایشان بسیار مهم بوده است.
ماجرای این فیلم از این قرار است كه هفت جانباز برای زنده نگاه داشتن نام خلیج‌فارس، به صورت خودجوش و بدون حمایت از هیچ نهاد یا ارگان خاصی تصمیم می‌گیرند در روز خلیج‌فارس فاصله بین دو جزیره را شنا كنند.
عوامل این مستند عبارتند از: مرضیه مهربانی نیا(مجری طرح)، علی خائف(تهیه‌كننده و كارگردان)، مرتضی كیوانی زاده، علی خائف، حمیدرضا دهقانی(تصویربرداران)، سید حسین آزادی(تدوین) به سفارش سیمای استان‌ها در شبكه خلیج‌فارس تهیه شده است.
این مستند تلویزیونی در سال 1397 تولید و ضمن پخش از شبكه استانی از شبكه‌های سراسری و سایر استان‌ها نیز پخش شده است.
مستند ساحل ستارگان
مجموعه مستند فاخر تلویزیونی ساحل ستارگان به تهیه‌كنندگی و كارگردانی علی‌اكبر تدبیری در مركز خلیج‌فارس تهیه می‌شود. مستند ساحل ستارگان در 13قسمت 30دقیقه‌ای به سفارش صداوسیمای مركزخلیج‌فارس در دست تهیه و تولید است كه با موضوع شخصیت‌پردازی 13فرد شاخص استان هرمزگان است.
در هر قسمت از این مستند، یك نفر از استادان یا چهره‌های ماندگار استان هرمزگان در زمینه‌های مختلف معرفی می‌شود و 90درصد لوكیشن و تصویربرداری در استان هرمزگان و در شهرهای رودان، قشم و هرمز است و بقیه كه حدود 10درصد است در شهر تهران تصویربرداری خواهد شد. 
ساحل ستارگان بر آن است تا به شكل شایسته‌ای چهره‌های شاخص و فرهیخته استان هرمزگان در عرصه‌های مختلف را معرفی كند و زندگینامه، آثار، سابقه، دستاوردها و فعالیت‌هایشان را به تصویر بكشاند. 
از آنجا كه بیشتر مردم، استان هرمزگان را به‌عنوان استان صنعتی و تجاری می‌شناسند و كمتر به مقوله فرهنگی و فرهیختگان آشنا هستند، هدف ما این‌ است كه بیان كند هرمزگان علاوه بر استان صنعتی وتجاری، دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی گرانبهایی است. 
سعید ستوده صدابردار و تصویربردار، عباس سالار زهی تدوینگر، یوسف ملایی تحقیق و هماهنگی، جعفر خراسانی و عبدالمطلب ازلی‌پور دستیاران تصویر از دیگر عوامل این مستند هستند. 
ساخت این مستند از سال 97 در صداوسیمای خلیج‌فارس شروع شده كه هم اكنون در مرحله مونتاژ است و پیش‌بینی می‌شود بهار سال1400 آماده پخش شود.
عوامل تولید: تهیه‌كننده و كارگردان: عبدالعزیزقاسمی/تصویربردار: سعید ماندگاری/تصویربردارهوایی: مهراب بهرامی، حامد دهقانی تصویربرداری زیرآب: سعید ماندگاری و افشین مقدم/تدوین: محسن مرادبوی/گفتار متن: فرزین رنجبر
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها