رئیسی:  دستگاه قضایی هیچ‌گونه فسادی را برنمی‌تابد

رئیسی: دستگاه قضایی هیچ‌گونه فسادی را برنمی‌تابد

رئیس قوه قضاییه گفت: کسانی که با قوه قضاییه مرتبط هستند بدانند همکاران این مجموعه سالم و پاک، هیچ‌گونه نا سلامتی و فساد را برنمی‌تابند.



به گزارش میزان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه با رئیس‌کل دادگستری، معاونان و سرپرستان مجتمع‌های قضایی استان تهران با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در تهران برای رسیدگی به پرونده‌های معوقه و تعیین تکلیف بیش از ۵۰ درصد آنها در نیمه نخست امسال اظهار کرد: کشف حقیقت از پس غبارها، فضاسازی‌ها و مدرک سازی‌ها، مهم‌ترین وظیفه قضات است. رئیسی از وکلا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مرتبط با دستگاه قضا یاد و با تأکید بر سلامت آنها اظهار کرد: وکلا نیز باید از حق دفاع کنند و اگر وکیلی بداند از باطل دفاع می‌کند، اما فقط به خاطر دریافت حق‌الوکاله این کار را می‌کند، بی‌تردید پولی که می‌گیرد ،اکل مال به باطل است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش تصمیم‌ساز ضابطان قضایی و دادسراها در کشف حقیقت و تصمیم‌گیری قضات، بر لزوم اتقان آرای قضایی تأکید کرد و گفت: رأی قاضی باید آن‌قدر دقیق باشد که نتیجه بررسی‌ها و ارزیابی‌های دادگاه تجدیدنظر هم تأیید نظر باشد. رئیسی درعین‌حال خاطرنشان کرد دقت در رسیدگی به پرونده‌ها نباید موجب غفلت از سرعت در رسیدگی شود و یادآورشد: اطاله دادرسی خلاف سیاست‌های تحولی دستگاه قضا و مورد گلایه مردم است و انتظار می‌رود دادگستری تهران در رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها در کشور الگو باشند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تکلیف برنامه ششم توسعه درزمینه کاهش اطاله دادرسی از نقش صدور و اجرای به‌موقع حکم در کاهش جرم نیز سخن گفت و تصریح کرد: احکام قضایی برای بازدارندگی از جرم و تضییع حق هستند و اگر حکمی در زمان خودش صادر و اجرا شود، اثر بازدارندگی خواهد داشت. رئیسی از تلاش کارکنان و قضات دادگستری تهران در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی نیز تقدیر کرد و آن را در گره‌گشایی از کار هزاران نفر مؤثر دانست، اما به مسؤولان اجرایی نیز تأکید کرد با اعتبارسنجی و بررسی صلاحیت مجموعه‌های اقتصادی که دنبال جذب منابع مالی مردم هستند، مانع بروز مشکل برای آنها و دستگاه قضایی شوند.