نشان درجه یک هنر در دست قهرمان

جمشید هاشم‌پور گواهینامه درجه یک هنری وزارت ارشاد را دریافت کرد

نشان درجه یک هنر در دست قهرمان



برای همه ما همان مرد شکست‌ناپذیر سینمای دهه 70 است که یک قهرمان تمام عیار بود، از دست می‌داد اما شکست نمی‌خورد و آنقدر تلاش می‌کرد تا تبهکاران و قاچاقچیان را به زانو درآورد. جمشید هاشم‌پور در این هفته گواهینامه درجه یک هنری را از سوی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور دریافت کرد.
سیدمحمد طباطبایی، نماینده وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را به او تقدیم کرد و هنگام اعطای گواهینامه درجه یک هنری این هنرمند گفت: جمشید هاشم‌پور را گرچه خیلی‌ها در نگاه اول با فیلم‌های قهرمان محوری که ایشان نقش قهرمان را در آنها داشته‌اند به یاد می‌آورند، اما اهالی و کارشناسان حوزه سینما تایید می‌کنند او در ژانرهای گوناگون درخشیده‌است.
او ادامه داد: همکاری با کارگردان مهمی همچون زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در پنج فیلم نشان از میزان اعتماد به این بازیگر است. بازی این هنرمند در دو فیلم هیوا و قارچ سمی
هیچ وقت فراموش نمی‌شود.
دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان اظهار کرد: برای جمشید هاشم‌پور فرقی نمی‌کند در یک فیلم نقش قهرمان داشته‌باشد یا یک نقش فرعی. برای او بازی خوب و صحیح ارائه کردن مهم است، چنان که می‌توانیم فیلم‌هایی را نام ببریم که نقش اصلی نداشته اما حضورش ماندگار شده‌است.
البته نکته جالب دیگری که روز گذشته در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران رخ داده این است که طبق شنیده‌ها طباطبایی از مسوولیت خود به عنوان دبیر این شورا و همچنین مدیریت موسسه هنرمندان پیشکسوت استعفا کرده‌است. با این حساب احتمالا هاشم‌پور آخرین هنرمندی بوده که طباطبایی برای اعطای نشان درجه یک هنری مهمانش شده‌است. هر چند هنوز این خبر قطعی اعلام نشده اما مهر از استعفای طباطبایی خبر داده و تا لحظه تنظیم خبر هم
طباطبایی این موضوع را رد نکرده‌است.