همكاری مشترك بین‌المللی با چارلی هونام

آمیتاب باچان ارباب جنایت بمبئی می‌شود

همكاری مشترك بین‌المللی با چارلی هونام

آمیتاب باچانT مگا استار بالیوودی در روز جشن تولد 78 سالگی‌اش خبر از یك پروژه بین‌المللی داد كه نقش مهمی در آن دارد. مجموعه تلویزیونی «شانتارام» با حضور او به‌زودی جلوی دوربین می‌رود. اپل‌تی‌وی تهیه‌كننده این درام سنگین اجتماعی و اكشن است و گفته می‌شود با هزینه‌ای بالای هشت میلیون دلار تولید می‌شود. هنوز معلوم نیست این مجموعه پخش تلویزیونی خواهد داشت، یا به صورت استریم و اینترنتی پخش خواهد شد.
جاستین كورزل، كارگردانی مجموعه را به‌عهده دارد و آن را در 10 اپیزود آماده نمایش می‌كند. كار فیلمبرداری شانتارام اواخر سال گذشته میلادی در شهر بمبئی آغاز شد، اما شیوع ویروس كرونا در همان روزهای اول فیلمبرداری ادامه كار را متوقف كرد. آن زمان قرار نبود باچان با این درام همكاری داشته باشد و بازیگر نقش او هم انتخاب نشده بود. چارلی هونام، بازیگر سرشناس سینما به‌عنوان بازیگر اصلی مجموعه جلوی دوربین كورزل رفته بود. رادیكا آپته هم به‌عنوان بازیگر زن مجموعه انتخاب شده بود.
شانتارام با نگاهی به رمان پرخواننده گریگوری دیوید رابرتز به همین نام ساخته می‌شود. داستان در ارتباط با یك خلافكار حرفه‌ای و سارق بانك اهل استرالیاست كه بعد از چند سال زندانی بودن، موفق به فرار از آن می‌شود. او خودش را به‌سختی به شهر بمبئی می‌رساند و در آنجا پناه می‌گیرد. او به‌زودی دوباره فعالیت‌های خلافكارانه‌اش را در بمبئی از سر می‌گیرد و با ماموران قانون درمی‌افتد. باچان در داستان مجموعه، نقش كادر خان، ارباب جرم و جنایت شهر بمبئی را بازی خواهد كرد. او با خلافكار استرالیایی درمی‌افتد و ماجراهای مجموعه در این ارتباط پیش می‌رود.
میرا نایر، فیلمساز هندی مقیم كانادا چند سال قبل تلاش داشت داستان شانتارام را در بمبئی جلوی دوربین ببرد. او حتی صحبت‌هایی هم با جانی دپ برای بازی در نقش اصلی كرده و موافقت او را برای حضور در فیلمش جلب كرده بود، اما به دلایلی نامشخص این نسخه هیچ‌وقت وارد مرحله تولید نشد. جالب این‌كه نایر در همان ابتدای كار قصد داشت نقش شخصیت كادر خان را به باچان بدهد. گروه سازنده شانتارام كار فیلمبرداری آن را از ابتدای سال 2021 از سر می‌گیرند. قرار است مجموعه برای پخش در نیمه دوم سال آینده میلادی آماده شود.
باچان كهنسال كه هوادارانش (و همچنین صنعت سینمای هند) از او خواسته‌اند فعالیت‌های هنری‌اش را متوقف نكند، هم‌اكنون حداقل سه فیلم سینمایی را آماده اكران عمومی دارد. اگر كرونا نبود، باچان مشغول بازی در سه فیلم دیگر بود و قرارداد بازی در پنج فیلم دیگر را هم امضا كرده‌است! او از اولین هنرمندانی بود كه از اكران اینترنتی و استریم فیلم‌های سینمایی دفاع و حمایت كرد و از تهیه‌كنندگان فیلم‌هایش درخواست كرد به این بازار بپیوندند. كمدی درام اجتماعی «گلابو سیتابو»ی باچان از اولین محصولات مهم و پرسروصدای بالیوودی بود كه سر از اینترنت و دنیای استریم درآورد. استقبال بالای تماشاگران از پخش اینترنتی فیلم، آن را به صورت یكی از موفق‌ترین و پربیننده‌ترین محصولات سال 2020 سینمای هند درآورد./ بالیوود هنگاما