قالیباف: بگومگوهای سیاسی برای مردم نان‌وآب نمی‌شود

قالیباف: بگومگوهای سیاسی برای مردم نان‌وآب نمی‌شود


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سخت معیشتی مردم گفت: آنچه تحمل این فشارها را سخت‌تر می‌کند سوء مدیریت‌ها،‌ بی‌خیالی‌ها و بی‌توجهی‌های ملموسی است که موجب شده مردم احساس بی‌پناهی کنند.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از ‌دستور در نشست علنی دیروز با اشاره به سفر هفته گذشته خود به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در جای‌جای استان محرومیت گسترده مردم مشهود بود و تاسف‌آورتر این‌که این محرومیت‌ها باوجود منابع فراوان و بی‌نظیری که این استان را به گنجی پنهان تبدیل کرده، اتفاق افتاده است.
وی افزود: امروز حقوق بسیاری از کارگران و معلمان ما به آنها اجازه نمی‌دهد سبد خرید خود را پر کنند و مجبورند با خرید چند قلم کالای ضروری، زندگی خود را بچرخانند.
قالیباف تأکید کرد: کارگران روزمزدی هستند که با خودشان محاسبه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند اگر یک وعده‌غذا کمتر مصرف کنند، می‌توانند شب با دست پرتر به منزل بروند و کمتر شرمنده فرزندان خود شوند.
وی تصریح کرد: امروز هر مسؤولی در هر جایگاهی که هست، فراتر از مسؤولیت اداری خود باید هر آنچه از دستش برمی‌آید برای کنترل گرانی‌ها و تأمین نیازهای ضروری مردم به کار گیرد. حداقل کاری که امروز یک مسؤول می‌تواند انجام دهد این است که در کنار مردم باشد تا آنها احساس بی‌پناهی نکنند و تحمل سختی زندگی برای آنها را ساده‌تر کند.
قالیباف خاطرنشان کرد: امروز همه باید بدانند بگومگوهای سیاسی برای مردم نان‌وآب نخواهد شد. باید از منابع موجود به‌سرعت و با فوریت برای تأمین نیازهای ضروری مردم استفاده کنیم و تمام کشور با هر گرایش و سمت و سویی که هستند برای کاهش فشاری که بر مردم وارد می‌آید، دست‌به‌کار شوند.
رئیس مجلس اظهار کرد: مشکل اصلی ما نه نبود و کمبود منابع است و نه نبود ایده کارشناسی شده در جهت رفع دشواری‌های معیشتی، بلکه مشکل اصلی ، تمرکز نداشتن تصمیم‌گیران روی مسائل روزمره زندگی مردم، سوءمدیریت در اجرای درست تصمیمات و درنهایت نداشتن اراده واقعی و مؤثر برای حل مسائل است.
وی افزود: هر آنچه حواس قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران و مجریان را از سفره و معیشت مردم پرت کند، امروز حواشی زائد و بی‌فایده و گزافه‌ای است و هر مسؤول چه مدیر اجرایی باشد و چه نماینده مجلس نباید بر طبل اختلافات بی‌حاصل بکوبد.
دستاورد راهبردی فقط با سخنرانی حاصل نمی‌شود
رئیس مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی مقرر در قطعنامه 2231 گفت: این موضوع بی‌شک یک شکست قابل‌توجه برای دولت کم‌خرد آمریکا و رئیس‌جمهور پرادعا اما ناتوان و منزوی آن است، اما تبدیل این شکست آمریکا به یک دستاورد راهبردی برای ملت ایران چیزی نیست که فقط با سخنرانی اتفاق بیفتد، بلکه باید گام‌های مهمی در واکنش متناسب و بازدارنده در قبال فشارهای بیشتر آمریکا و همچنین خریدوفروش سلاح انجام پذیرد.
قالیباف خاطرنشان کرد: ما روزهای مهمی را در پیش داریم. لازمه عبور موفق از این مسیر حرکت دقیق پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایستادن در کنار مردم و تلاش همه‌جانبه برای تسهیل وضعیت آنها و رصد مداوم دشمن و طراحی متقابل در مقابل توطئه‌ آنهاست.
رئیس مجلس گفت: مسؤولی که متولی حل مسائل مردم است، نباید با نشانی غلط باعث اختلاف درون جامعه شود و طمع دشمن را برای تحریم بیشتر مردم ایران برانگیزد، بلکه با برنامه‌ریزی، تلاش، جدیت و با اطمینان به وعده‌های الهی، حل مسائل مردم را به‌صورت ملموس دنبال کند.