سردار به دنبال رکوردشکنی

عملکرد بازیکنان ایرانی در UCL

سردار به دنبال رکوردشکنی



در میان هشت بازی امشب، ایرانی‌ها نگاه ویژه‌ای به بازی زنیت و کلوب‌بروژ دارند. قهرمان فصل گذشته فوتبال روسیه، برای گل زدن و بردن تیم بلژیکی، حساب ویژه‌ای روی سردار آزمون باز کرده است. به همین بهانه، جالب است نگاهی به عملکرد بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا بیندازیم.
در میان بازیکنان ایرانی، سردار آزمون و علی دایی از جهت گل زدن، رکورددار هستند و هر کدام‌شان سه گل به ثمر رسانده‌اند. سردار در لباس تیم‌های روستوف و زنیت توانسته به تیم‌های لیون، اتلتیکو‌مادرید و بایرن‌مونیخ گل بزند. در مقابل، علی دایی در لباس هرتابرلین توانسته مقابل دو تیم چلسی و میلان سه گل خود را به ثمر برساند. در صورت گلزنی سردار در بازی امشب، او به تنهایی در صدر بازیکنان ایرانی از این حیث قرار می‌گیرد.
پس از دایی و آزمون با ۳‌گل، مهدوی‌کیا در لیگ قهرمانان اروپا در ۱۱ بازی دو گل زده و علی کریمی با یک گل در رده‌های بعدی قرار دارند. مهرداد میناوند، وحید هاشمیان، اشکان دژاگه، کاوه رضایی و سعید عزت‌اللهی دیگر بازیکنانی هستند که سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند ولی هیچ کدام‌شان موفق به گلزنی نشده‌اند. در این میان، میناوند با 14 بازی از این جهت رکورددار است.