رازگشایی از 2 جنایت پدرخوانده

رازگشایی از 2 جنایت پدرخوانده



نگهبان یکی از مجتمع‌های تجاری با شکایت پسرخوانده‌اش به اتهام قتل یک زن ایرانی و مرد افغان بازداشت شد. متهم منکر این جنایت‌ها شده که تحقیقات درباره ادعای او ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته مرد جوان افغان با حضور نزد ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران اعلام کرد که ناپدری‌اش یک زن ایرانی و پسرخاله خود را کشته است. بعد از اطلاع این مرد جوان، او برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران رفت و در جریان تحقیقات پلیسی گفت: پدرم سال‌ها قبل فوت شد و پسر عمویم که خودش متاهل بود با مادرم ازدواج کرد و ارثیه پدری‌مان را تصاحب کرد.  او همیشه مادرم را شکنجه می‌کرد و من و خواهر و برادرم را کتک می‌زد و ما را تهدید به مرگ می‌کرد. ناپدری‌ام هشت سال قبل به ایران آمد و در یک مصالح‌فروشی در غرب تهران به عنوان نگهبان کار  می‌کرد که یک روز زنی را که به عنوان مشتری به آنجا آمده بود با ضربه سنگ به سرش کشت و پول و طلاهایش را دزدید و به افغانستان گریخت. ناپدری‌ام ماجرا را برای مادرم تعریف کرد و طلاهای مقتول را فروخت. آن موقع من مخفیانه گفته‌های آنها را شنیدم. او وقتی فهمید من متوجه شده‌ام ، من و مادرم را تهدید کرد که باید راز این جنایت را پنهان نگه‌داریم درغیراین‌صورت هردویمان به قتل می‌رسیم که در این سال‌ها سکوت کردیم. این همه ماجرا نبود و ناپدری‌ام حتی زمانی که در روستای تخال افغانستان بودیم یکی از شب‌های شهریور 97 که پسرخاله‌اش و برادر ناپدری‌ام به خانه‌مان آمده بودند با برادرش درگیر شد و با شلیک اشتباهی پسرخاله‌اش را کشت.  بعد هم ناپدری‌ام که قاتل بود فرار کرد. برای یافتن او به ایران آمدم و در ساختمان‌های نیمه‌کاره مشغول به کار شدم.  چند روز قبل متوجه شدم او به عنوان نگهبان در یک مرکز تجاری معروف در تهران مشغول به کار شده است. با جمع‌بندی این اطلاعات، متهم میانسال تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش در مرکز تجاری در تهران بازداشت شد. شهاب برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و گفت: پسر خوانده‌ام با این دروغپردازی‌ها می‌خواهد  از من انتقام بگیرد و مرا روانه زندان کند تا مادرش را طلاق دهم.
با توجه به تناقض‌گویی‌های متهم قرار شده ماجرای قتل زن ایرانی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و جنایت در افغانستان توسط پلیس اینترپل بررسی شود.