سفر کلونی به دنیای ورزش

سفر کلونی به دنیای ورزش

 جورج کلونی، بازیگر مطرح دنیای سینما همچنان علاقه‌اش به رشته فیلمسازی را حفظ کرده و این روزها خودش را آماده می‌کند تا پشت دوربین یک فیلم جدید قرار گیرد. ساخته جدید این فیلمساز، «کالیکو جو» نام دارد و با نگاهی به رمان پرخواننده جان گریشام تولید می‌شود. کلونی در حالی صحبت از کارگردانی یک فیلم تازه می‌کند که ساخت چند فیلم دیگر را هم در دستور کار خود دارد! داستان کالیکو جو مثل بقیه نوشته‌های گریشام در دنیای دادگاه و مسائل حقوقی و شکایت‌های مربوط به آن سیر می‌کند. جالب این که رمان گریشام نه یک اثر ادبی جدید، که در سال 2012 منتشر شده و روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.
داستان در سال 1973 اتفاق می‌افتد و درباره یک ورزشکار خیالی در حال رشد و ترقی است، اما این ورزشکار که آینده‌ای درخشان پیش رو دارد، بر اثر حادثه‌ای به کما می‌رود. او تا سه دهه در حالت اغما به سر می‌برد و این مساله، خط سیر اصلی داستان را جلو می‌برد. گریشام داستان خود را بر مبنای ماجرایی واقعی نوشت که اختصاص به تراژدی زندگی ری چاپمن داشت. او که از بازیکنان مطرح لیگ‌های قهرمانی ورزش بسکتبال بود، در سال 1920 به دست یک ورزشکار دیگر به قتل رسید. گریشام از تجربیات دوران نوجوانی خود در رشته بسکتبال هم بهره گرفته تا بتواند حال و هوای شخصیت محوری داستانش را بهتر به خواننده کتاب منتقل کند.
کلونی، کالیکو جو را در شرکت فیلمسازی خودش تولید می‌کند. هنوز نویسنده‌ای برای کار نگارش فیلمنامه اقتباسی فیلم انتخاب نشده است و معلوم نیست خود کلونی به عنوان بازیگر هم در آن حضور خواهد داشت یا نه. پیش‌بینی می‌شود کلید فیلمبرداری این درام پرتنش اوایل سال جدید میلادی زده شود./ ددلاین