بازگشت «دیگران» به سینماها

بازگشت «دیگران» به سینماها

آیا واقعا باید منتظر نسخه تازه‌ای از «دیگران» بود؟ منتقدان سینمایی و اهل فن از شنیدن خبر تولید نسخه دوباره‌سازی شده درام ترسناک دیگران به‌شدت شگفت‌زده شده‌اند و این پرسش را مطرح می‌کنند که چه ضرورتی برای ساخت چنین فیلمی هست؟ دلیل شگفتی این است که هنوز مدت‌زمان زیادی از نمایش عمومی نسخه تحسین‌شده اصلی فیلم نمی‌گذرد و هالیوود معمولا فیلم‌های قدیمی و کلاسیک خود را دوباره‌سازی می‌کند. حتی اخیرا که زمان انتخاب این فیلم‌ها جلوتر آمده، تنها محصولات دهه 80‌میلادی هستند که مورد بازسازی قرار می‌گیرند.
نسخه اصلی دیگران سال 2001 اکران عمومی شد. نمایش عمومی فیلم با نقدهای مثبت و دلگرم‌کننده عموم منتقدان سینمایی همراه بود و تماشاگران سینما هم استقبال بسیار خوبی از این فیلم ترسناک و دلهره‌آور مستقل کردند. در آن زمان، تماشاگران سینما در سراسر جهان بیش از 200‌میلیون دلار برای تماشای فیلم هزینه کردند. در آن زمان، این رقم بسیار بالا و گیج‌کننده بود.
هر دو گروه منتقدان و تماشاگران، از چرخش ناگهانی و غیرمنتظره پایان فیلم شگفت‌زده شده و جا خوردند. منتقدان از پایان فیلم به‌عنوان پایانی دیوانه‌کننده و غیرقابل تصور یاد کردند. در «دیگران» نیکول کیدمن نقش مادر دو فرزند را در دوران جنگ جهانی دوم بازی می‌کند که در عمارتی دورافتاده زندگی می‌کند. فرزندان او نسبت به نور آفتاب و روشنایی حساسیت دارند و برای همین، تمام پنجره‌های عمارت با پرده‌های تیره‌رنگ پوشانده شده‌اند.
با ورود سه خدمتکار غریبه به عمارت، اتفاقاتی پیش‌بینی نشده رخ می‌دهد که مادر خانواده را به این فکر می‌اندازد که غریبه‌ها قصد آسیب زدن به او و فرزندانش را دارند. نسخه اصلی را آلخاندرو آمنابار اسپانیایی‌تبار کارگردانی کرد. برای نسخه جدید هنوز کارگردانی انتخاب نشده است./ ورایتی