افتتاح 2 کتابخانه تخصصی کودک

افتتاح 2 کتابخانه تخصصی کودک




نشست خبری هفته کتاب با چند خبر خوش همراه بود که یکی از موارد جذاب آن افتتاح دو کتابخانه تخصصی برای کودکان است. مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست ضمن اعلام برنامه‌های متنوع هفته کتاب توضیح داد: همزمان با هفته کتاب یک کتابخانه تخصصی مخصوص کودکان در استان البرز افتتاح می‌شود که نامش قاصدک است و در شهرستان فسا در فارس نیز کتابخانه تخصصی دیگری داریم که قابل‌اعتناست و آن‌هم قرار است به همت مسؤولان استان فارس به‌زودی افتتاح شود.   
افتتاح کتابخانه‌ها یکی از برنامه‌های جدی هفته کتاب است که جز کتابخانه‌‌ تخصصی کودکان، چند کتابخانه عمومی را نیز شامل می‌شود. رمضانی دراین‌باره اعلام کرد: ۵۳ باب کتابخانه افتتاح می‌کنیم که ۴۶ مورد کتابخانه‌های تازه ‌تاسیس هستند و هفت کتابخانه بازگشایی می‌شوند که این کتابخانه‌های عمومی شهری، روستایی و حتی کتابخانه‌های سیار هستند.  در نتیجه افتتاح این کتابخانه‌ها، ۱۷ هزار مترمربع فضا به کتابخانه‌های کشور افزوده می‌شود.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی شش‌ماهه ابتدای سال جاری را نیز مرور کرد و از این منظر نگاهی داشت به جشنواره کتابخوانی رضوی، افتتاح کتابخانه مرکزی یزد و درباره میزان مشارکت در جشنواره رضوی گفت:   آمار نشان می‌دهد از سال ۹۸ تا ۹۹ شاهد ۶۳ درصد رشد بوده‌ایم، درحالی‌که کل جشنواره الکترونیک برگزارشده است.

رمضانی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت کتابخانه‌ها به این مورد هم اشاره کرد که در شش‌ماهه ابتدای سال، تلاش‌های متعدی صورت گرفت که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها باعث توقف برنامه‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نشود و در این زمینه به پویش نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم و پویش کتابخوانان عاشورایی و برگزاری محافل ادبی اشاره کرد.