20سال زندان، تاوان سرقت از دختر دانشجو

20سال زندان، تاوان سرقت از دختر دانشجو

زن معتاد و مرد افغان که برای سرقت از دختر دندانپزشک روی او آبجوش ریخته بودند با حکم دادگاه به 20سال زندان و تحمل شلاق محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده پس از گزارش سرقت خشن زن و مردی از خانه دختر دانشجوی دندانپزشکی آغاز شد.
ماموران در جریان تحقیقات متوجه شدند، دختر جوان برای پیداکردن همخانه در سایت دیوار آگهی داده بود که دختری همراه مردی برای دیدن خانه وارد آپارتمان او شده و بعد از مجروح‌کردن این دختر با پنجه بوکس، روی او آبجوش ریخته و با سرقت طلاهایش گریخته بودند.
پس از این شکایت، زن جوان و مردی افغان در این پرونده دستگیر شدند و متهمان در بازجویی‌ها به این سرقت اعتراف کرده و پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. ابتدای این جلسه دختر جوان در شکایت خود گفت: سال 95 دانشجوی دندانپزشکی شدم و به‌تنهایی نمی‌توانستم اجاره خانه‌ام را در سعادت‌آباد پرداخت کنم به همین خاطر برای پیداکردن همخانه در سایت دیوار آگهی دادم و دختری به نام ستاره با من تماس گرفت و برای بازدید خانه قرار گذاشت. او همراه مردی افغان به خانه‌ام آمدند. مرد جوان با پنجه بوکس ضربه‌ای به صورتم زد و من هم برای دفاع دستم را سمت کتری آبجوش بردم اما آنها کتری را برداشته و روی من ریختند. بعد هم دست و پای مرا با طناب بسته و با سرقت لپ‌تاپ، گوشی موبایل و چند عینک مارک‌دار گران‌قیمت گریختند. به‌سختی دست‌وپایم را باز کرده و با پلیس و اورژانس تماس گرفتم و در بیمارستان بستری شدم و وقتی مرخص شدم به‌سختی درسم را تمام کردم. من برای ستاره و مرد جوان به نام جمعه اشدمجازات را می‌خواهم.
در ادامه جمعه، مرد افغان در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: من نگهبان پارکی در صادقیه بودم. ستاره سراغم آمد و ادعا کرد خواهرش اسباب‌کشی دارد و خواست همراه او بروم اما وقتی وارد خانه شدیم او به سمت دختر جوان رفت و او را کتک زد و رویش آبجوش ریخت. به خاطر این‌که غیرقانونی وارد ایران شده بود از محل فرار کردم و ستاره اموال دختر دانشجو را سرقت کرد.
سپس ستاره در جایگاه قرار گرفت و جمعه را طراح سرقت دانست و گفت: من معتاد بودم و جمعه ساقی موادم بود. خانه را جمعه برایم پیدا کرد و آن روز برای این‌که بتوانم به همسرم ثابت کنم، می‌توانم مستقل زندگی کنم، همراه جمعه رفتم تا همخانه دختر شوم اما جمعه نقشه سرقت را اجرا کرد.
پس از دفاعیات متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و ستاره را به خاطر طراحی و اجرای نقشه سرقت به 15سال حبس و 74ضربه شلاق محکوم کردند. جمعه هم به 5سال زندان و 40ضربه شلاق و اخراج از ایران محکوم شد. قضات دو متهم را به ردمال هم محکوم کردند.