نسخه Pdf

داستان اینستا

داستان اینستا

الهام نبیئی مدال‌آور المپیاد سواد رسانه‌ای

خالقان اینستاگرام،کویین سیستروم و مایک کرایگر ابتدا یک اپلیکیشن ساختند که مبنای آن موقعیت مکانی بود. این اپ به شکست بزرگی برای این دو نفر تبدیل شد، اما این دو دوست ناامید نشدند و ایده‌شان را گسترش دادند تا در اکتبر2010 اینستاگرام را برای سیستمIOS  و دو سال بعد نسخه اندرویدی آن را منتشر کردند که این نسخه رکورد داریک میلیون دانلود در یک روز است.
حالا می‌خواهیم نگاهی به روند پیشرفت اینستا داشته باشیم:
2011: با استفاده از هشتگ به محتواهای مربوط دست پیدا می‌کنیم.
2012: اینستا در ازای یک میلیارد دلار به فیس‌بوک واگذار شد که همین شروع پیشرفت‌های متعدد اینستا بود.
2013: قابلیت دایرکت به اینستا اضافه شد که افراد می‌توانستند محتوا را به‌صورت مستقیم به افراد خاص برسانند.
2016: آپدیت8.0 اینستا رونمایی شد و تغییرات مینیمالیسم در آن ایجاد شد.
بخش استوری که یکی از پرطرفدارترین بخش‌هاست اضافه شد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد تا عکس و فیلم را با افزودن استیکر یا نوشته‌های دلخواهشان به اشتراک بگذارند و استوری بعد از 24ساعت ناپدید می‌شد.
 لایو یکی از قابلیت‌های به‌درد بخور اینستاست که می‌توان اتفاقات را به‌صورت زنده برای مخاطبان به اشتراک گذاشت.
2017: چند تصویر یا فیلم را می‌شد در یک پست قرار داد.
2018: IGTV برای اشتراک‌گذاری ویدئوهای عمودی تا حداکثر زمان 10دقیقه است که اکانت‌های تاییدشده اجازه آپلود تا 60دقیقه را دارند.
در نهایت تمام این تغییرات که روزبه‌روز در حال افزایش است اینستاگرام را شاید به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های تعامل با مخاطب تبدیل کرده است.
اما همه این آپدیت‌ها باعث ایجاد تغییراتی هم در نوع مخاطب و استفاده افراد از این اپ شد. مخاطبان اولیه به اشتراک‌گذاری جریانات زندگی خود می‌پرداختند اما در حال حاضر افرادی را می‌بینیم که به دنبال جذب فالوور و لایک‌های بیشتر دست به انتشار هر نوع محتوایی می‌زنند. همان‌طورکه خیلی از شایعات و اتفاقات از اینستا شروع می‌شوند.
البته برخی از افراد هم هستند که با استفاده از قابلیت‌های این اپ دیجیتال مارکتینگ را انداختند و در حال به‌دست‌آوردن پول از این راه هستند.
و همین اتفاقات تغییر را در زائقه مخاطبی که دنبال کننده این افراد است رقم می‌زند.
شما چه فکر می‌کنید؟ آیا باعث این تغییر ذائقه خود دنبال‌کنندگان هستند یا تولیدکنندگان محتوا؟