تام هاردی در جبهه جنگ ویتنام

تام هاردی در جبهه جنگ ویتنام

تام هاردی كه با هر فیلمش شخصیت تازه و متفاوتی را مورد مكاشفه قرار می‌دهد، خود را آماده بازی در درام جنگی «آنچه آنان حمل كردند» می‌كند. داستان این درام پرتنش در دوران جنگ ویتنام اتفاق می‌افتد. در این فیلم پربازیگر بیل اسكارسگارد، پته داویرسن، تای شریدن و استفن جیمز هم بازی دارند و روپرت سندرز كارگردانش است. او كه در كارنامه‌اش اكشن ماجراجویانه «سفیدبرفی و شكارچی» را دارد، درام جنگی خود را براساس داستان فیلمنامه‌ای از اسكات بی اسمیت كارگردانی خواهد كرد.
این فیلمنامه با نگاهی به داستان پرخواننده تیم اوبراین نوشته شده و داستان جوخه‌ای از سربازان آمریكایی مستقر در ویتنام را تعریف می‌كند. این جوخه نظامی از دهكده‌ای به دهكده دیگر می‌رود و با خود ویرانی و مرگ را به همراه دارد. در میانه به‌هم ریختگی اوضاع و وضعیت بغرنجی كه وجود دارد، سربازان باید از جان خود و همراهانشان محافظت كنند. اما با وجود ویت‌كنگ‌های جنگنده، انجام این كار ساده به نظر نمی‌رسد.
سندرز كلید فیلمبرداری آنچه آنان حمل كردند را اوایل سال جدید میلادی در نقاط مختلف كشور تایلند می‌زند. شباهت دهكده‌های این كشور با ویتنام دلیل اصلی این انتخاب است. ظاهرا ویتنامی‌ها اجازه كار فیلمبرداری فیلم را به سندرز و همكارانش نداده‌اند. این فیلمساز گفته مضمون فیلمش ضد جنگ است و تلاش دارد تا مشكلات و مصیبت سربازانی را به تصویر بكشد كه بی‌دلیل به یك جنگ ویرانگر فرستاده شدند.
تام هاردی مدتی قبل «كاپون» را به صورت اینترنتی و استریم در معرض دید علاقه‌مندان سینما قرار داد. با وجود تلاش بسیار زیاد بازیگر برای ترسیم درست چهره گنگستر معروف دهه 30 میلادی آمریكا، تماشاگران و منتقدان استقبال چندانی از این درام شرح‌حال‌گونه نكردند./ اسكرین اینترنشنال