اولین مقتل درباره  حضرت زهرا(س) برای نوجوانان منتشر می‌شود

به قلم علی شعیبی و از سوی انتشارات باریزان

اولین مقتل درباره حضرت زهرا(س) برای نوجوانان منتشر می‌شود

ادبیات دینی کودک و نوجوان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد کیفی و کمی داشته، تلاش کرده است در ادوار مختلف و با در نظر گرفتن ضرورت‌های هر برهه زمانی، آثاری را برای معرفی معارف اهل‌بیت(ع) به این گروه سنی منتشر کند. هرچند از نظر کارشناسان طی سال‌های اخیر ادبیات دینی کودک و نوجوان به مجالی برای سوءاستفاده برخی از پدیدآورندگان کتاب تبدیل شده، اما همچنان به‌عنوان یکی از جریان‌های اصلی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان ایران شناخته می‌شود.
ورود نویسندگان جوان که گاه خود مطالعات دینی و حوزوی دارند، فرصت جدیدی پیش روی ادبیات این حوزه گشوده است. نویسندگانی که با دغدغه آموزش صحیح معارف دینی پا به میدان گذاشته و کتاب و داستان را منبر خود تعریف کرده‌اند. علی شعیبی ازجمله این نویسندگان است که تحصیلات حوزوی دارد و تاکنون آثار متعددی در قالب ادبیات دینی کودک و نوجوان منتشر کرده است.
کتاب «مقتل نوجوان» او که محرم امسال منتشر شد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شد. حالا همزمان با فرارسیدن فاطمیه و ایام شهادت بانوی دوعالم، حضرت زهرا(س)، «مقتل فاطمیه» نیز به قلم این نویسنده از سوی انتشارات باریزان منتشر می‌شود. کتابی که تلاش دارد تا وقایع حیات حضرت زهرا(س) را از دوران کودکی تا شهادت مورد بررسی قرار دهد. نویسنده برای این کار در کنار استفاده از منابع تشیع از منابع اهل سنت نیز بهره برده است.
کتاب در شش بخش تهیه و تنظیم شده است. کودکی و تولد حضرت فاطمه(س)، فاطمه از زبان پدر، علی(ع) جانشین رسول‌ا...(ص)، شهادت پیامبر(ص)، هجوم خونین و کرامات و فضائل حضرت زهرا(س) فصل‌های تشکیل‌دهنده این کتاب است. همانطور که از بخش‌های کتاب مشخص است، کتاب ابتدا درباره تولد و اتفاقات قبل و بعد از آن داستان‌ها و ماجراهایی را برای نوجوانان تبیین کرده و بعد با بعضی از سخنان خاص رسول خدا(ص) درباره حضرت صدیقه طاهره(س) ادامه
پیدا می‌کند.
سپس دلایل جانشینی امیرالمومنین(ع) در آیات و روایات با زبانی داستانی در صحنه‌های مختلف حیات پیامبر اکرم(ص) بیان شده تا ارزش جهاد یک‌تنه حضرت زهرا(س) بیشتر برای خواننده مشخص شود.