مرور و عبور

مرور و عبور

رنگ خدا، هفتمین برگزیده سال 2000
فیلم «رنگ خدا» ساخته مجید مجیدی در فهرست فیلم‌های برگزیده سال 2000 در دو نشریه معتبر جهانی قرار گرفت.
مجله تایم در شماره 18 دسامبر 2000 ضمن معرفی 10 فیلم برتر سال درباره فیلم رنگ خدا نوشت: پسری نابینا با عشقی وافر به طبیعت تلاش می‌کند پدری را دوست داشته باشد که نسبت به توانایی‌‌‌های او عاجز است ... .
استفن هولدن نیز در نیویورک‌تایمز 10 فیلم برتر سال را معرفی کرد و فیلم رنگ خدا را در ردیف هفتم قرار داد. او درباره رنگ خدا نوشت: این فیلم تاثیرگذار ایرانی جهان را چنان مورد مکاشفه قرار می‌دهد که پسر هشت‌ساله نابینا آن را تجربه می‌‌کند. پدر این پسر به او توجه نمی‌کند اما پسر ناامید نمی‌شود. تماشای این فیلم به مثابه بازگشت به باغ عدن است. (صفحه 3)



جاده ممنوعه در کنار تالاب انزلی
احداث جاده کنارگذر تالاب انزلی اقدامی غیرقانونی است.
جبهه سبز ایران طی بیانیه‌ای با اعلام این مطلب افزود: با این‌که مصوبه شورای عالی شهرسازی برای احداث کنارگذر از شمال تالاب انزلی در تاریخ 19/10/67 است اما کلنگ آن در سال 76 یعنی پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد و اجرای آن نیز در سال 78 یعنی سال آخر برنامه دوم آغاز شد که کاری خلاف قانون است. (صفحه یک)



هشدار خطیب جمعه قم نسبت به براندازی
آیت‌ا... علی مشکینی، امام‌جمعه قم گفت: کسانی در نظام اسلامی قصد براندازی دولت حق را دارند و می‌خواهند دولت کفر را جایگزین آن کنند و در حکومت اسلامی هیچ خطری بالاتر از براندازی نیست.
وی افزود: از روز اول خلقت تاکنون دو گروه در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ یکی جبهه حق و در راس آن انبیا و مومنان و دیگری جبهه باطل شامل طاغوت‌ها و وعاظ‌السلاطین. (صفحه 16)

وقتی کاسانو جوان بود
باشگاه منچستریونایتد رقابتی را برای در اختیار گرفتن بازیکن 18ساله خط‌میانی تیم باری ایتالیا به‌نام آنتونیو کاسانو آغاز کرد.
باشگاه باری 20میلیون پوند برای این بازیکن قیمت گذاشته است. چندین باشگاه بزرگ ایتالیا مصرانه خواهان این بازیکن هستند. آلکس فرگوسن، سرمربی تیم منچستریونایند روز یکشنبه از نزدیک مسابقه تیم باری را در ویچنزا تماشا کرد و کاسانو را به دقت زیر نظر داشت. صاحبان منچستریونایتد درصددند با کاسانو قراردادی دوساله امضا کنند. (صفحه 15)



محاکمه دکتر مرگ در انگلستان
یک پزشک که چندی قبل به اتهام قتل 15نفر از بیمارانش به حبس ابد محکوم شده بود به قتل 236 نفر در طول 24سال اعتراف کرد.
به گزارش بی‌بی‌سی، دکتر هارولد شیپمن، پزشک عمومی شهر منچستر که از 24سال قبل در این شهر به مداوای بیماران خود اشتغال داشت سال گذشته از سوی بازماندگان یکی از مقتولان و طی شکایتی که به دادگاه ارائه شد تحت نظر ماموران پلیس قرار گرفت و آنها متوجه شدند او پس از مدتی که با بیماران خود ارتباط برقرار می‌کرده آنها پس از مدتی به دلایل نامعلومی جان خود را از دست می‌دادند.
با شکایت‌های ارائه‌شده کارآگاهان شهر منچستر متوجه شدند که این پزشک بیماران خود را با تزریق هرویین به قتل می‌رسانده. پس از دستگیری او تحقیقات گسترده‌ای شروع و مشخص شد که این پزشک 236نفر را با همین روش به قتل رسانده. او بیماران را بعدازظهرها به مطب خود می‌کشاند و آنها را با تزریق هرویین به قتل می‌رساند. (صفحه 14)