قرارداد یک میلیارد و 600 میلیونی یک مدیر لیگ‌برتری!

قرارداد یک میلیارد و 600 میلیونی یک مدیر لیگ‌برتری!

در کنار افزایش قرارداد مربیان و بازیکنان لیگ‌برتر، به تازگی قرارداد مدیران فوتبال هم افزایش چمشگیری داشته است. البته خیلی از اهالی فوتبال اعتقاد دارند مدیران نباید پول بگیرند و اگر هم می‌گیرند باید دستمزدشان بالا نباشد.
سال گذشته مشخص شد سعادتمند، مدیرعامل سابق استقلال ماهانه 15 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد. انتشار این خبر برای سعادتمند دردسر درست کرد به شکلی که او در ادامه گفت دیگر از باشگاه حقوق نمی‌گیرد و حقوق خود را هم می‌بخشد.
همان زمان یکی‌از مسؤولان زمان لیگ به خبرنگار ما گفت چرا حقوق 15 میلیون تومانی جای
تعجب دارد؟ در باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن بعضی از
مدیران، پنج شش سال قبل ماهی 40 تا 50 میلیون تومان پول می‌گرفتند.
این روزها دستمزد مدیران متغیر است. بسته به اسم و تجربه، رقم بالا و پایین می‌شود ولی به نظر می‌رسد کف دستمزدها همان 15 میلیون تومان باشد. بعضی از مدیران هم به خاطر درآمدهای دیگر که دارند از باشگاه‌های خود حقوق نمی‌گیرند. البته این مدیران بسیار کم هستند و بعید است الان مدیری با این ویژگی در لیگ‌برتر حضور داشته باشد. در این بین اما مدیری در لیگ‌برتر فعالیت می‌کند که قراردادی به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون تومان با باشگاه خود
امضا کرده است!
این مدیرعامل سال گذشته قراردادی نزدیک به 500‌میلیون تومان امضا کرده بود ولی امسال با توجه به افزایش رقم قرارداد بازیکنان و مربیان، تصمیم گرفت تا رقم هنگفتی روی قرارداد خودش بگذارد. او اعتقاد داشت وقتی برای باشگاه در قراردادها تخفیف گرفته، بنابراین سود کلانی رسانده و خودش هم باید درآمد خوبی داشته باشد.
این مدیرعامل تابستان امسال بعد از توافق با متولی باشگاه گفت با توجه به اسم و رسمش و همین‌طور تجربه‌ای که دارد زیر یک میلیارد و 600 میلیون تومان
امضا نمی‌کند.
ابتدا بحث روی یک میلیارد بود ولی مدیر پای خود را در یک کفش کرد که این رقم کم است و باید مبلغ درخواستی خود را دریافت کند. با توجه به رابطه‌هایی که این مدیر داشت، سرانجام قرارداد او به مبلغ 6/1 میلیارد تومان امضا شد.
مدیر معروف لیگ در این‌باره به نزدیکانش گفته است: «مسؤولیت من مدیر چند برابر بازیکن است. بعد چرا بازیکن 3،4 میلیارد بگیرد و من زیر یک میلیارد؟ بازیکن تمرین و بازی می‌کند ولی ما هستیم که باید کارهای باشگاه و تیم را ساماندهی کنیم. اگر به بنده باشد مدیرعامل حتی باید از بازیکن بیشتر پول بگیرد.»
رقم دستمزد مدیرعامل فوق حتی به گوش دیگر مدیران رسیده و ظاهرا آنها هم برای فصل‌های آتی نقشه‌های زیادی در سر دارند. حالا به نظر می‌رسد در کنار افزایش چندبرابری قیمت بازیکنان و مربیان، شاهد افزایش دستمزد مدیران هم باید باشیم.