با دوچرخه کرونا را دور بزن

با ادامه همه‌گیری کووید-19، تمایل شهروندان به استفاده از دوچرخه رو به افزایش است

با دوچرخه کرونا را دور بزن

این روزها استفاده از دوچرخه در شهرهای مختلف ایران و جهان رو به افزایش است. در شرایطی که همه‌گیری کرونا استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی را خطرناک کرده و مشکلات آلودگی هوا و ترافیک و هزینه‌های رفت‌وآمد با خودروی شخصی هم کم نیست، دوچرخه جای خود را بیشتر از هر زمانی میان شهروندان باز کرده است.به دلایل متعددی، دوچرخه‌سواری از بهترین روش‌های تردد است. اول این‌که دوچرخه‌سواری می‌تواند روشی عالی برای کاهش آلودگی هوا باشد. شهرهایی که توانسته‌اند فرهنگ دوچرخه‌سواری را رواج دهند، تا حد زیادی از آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای محل زندگی‌شان کاسته‌اند. دوچرخه‌ها نه‌تنها سوخت‌های ارزشمند را هدر نمی‌دهند بلکه به تمیزی محیط‌زیست هم کمک می‌کنند. دلیل دیگری که دوچرخه‌سواری را ارزشمند می‌کند، جنبه ورزشی آن است. با دوچرخه‌سواری نه‌تنها می‌توانید پاهای خود را قوی کرده،‌ بلکه تناسب اندام‌تان را هم حفظ می‌کنید. در ضمن هنگام سواری از دیدن محیط اطراف خود لذت می‌برید. با دوچرخه‌های برقی می‌توانید جنبه‌های جدیدی از دوچرخه‌سواری را تجربه کنید؛ به‌خصوص در شهرهایی مثل تهران که شیب خیابان‌ها برای دوچرخه‌سواری گاهی بسیار کلافه‌کننده است این دوچرخه‌ها به شما کمک می‌کند تا بدون این‌که خسته شوید یا عرق بریزید، در مسیرهای دلخواه‌تان با سرعت برانید. در واقع اگر به دوچرخه فقط به‌چشم یک وسیله‌ نقلیه سالم نگاه می‌کنید، دوچرخه‌های برقی ایده‌آلند. مسافت‌هایی که طی‌کردن آنها با دوچرخه معمولی به‌ نظر بسیار سخت یا غیرممکن می‌آید، با دوچرخه‌های برقی راحت و بی‌دردسر پیموده می‌شود. قیمت‌دوچرخه‌های برقی در بازار فعلی از 16میلیون تومان به بالاست. در ادامه بهترین دوچرخه‌های برقی مطرح در جهان که لذت دوچرخه‌سواری‌تان را دوچندان می‌کند را بررسی و مقایسه می‌کنیم. منبع: luxe.digital

انچیر، ایده‌آل برای مسیرهای پرپیچ‌وخم
نشان تجاری انچیر (Ancheer) به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از محبوب‌ترین سازندگان دوچرخه برقی در دنیاست. این دوچرخه خوش‌ساخت و راحت میان مدل‌های مختلف از قیمت مناسبی برخوردار است. این دوچرخه برقی مجهز به موتور پرسرعت ۳۵۰ واتی و بدون جاروبک‌ (بی‌زغال) است و می‌تواند نیرویی بسیار بیشتر از رفت‌وآمدهای روزمره برایتان فراهم کند. با این دوچرخه می‌توانید حتی در مسیرهای کوهستانی و پیچ‌وخم‌های آن بدون دردسر برانید.  سرعت این دوچرخه در حالت تمام‌الکتریکی به حد متوسط ۳۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین می‌توانید از حالت کمکی دوچرخه استفاده کنید و آن را روی چهار حالت مختلف نیرو یا حتی حالت عادی دوچرخه تنظیم کنید. این دوچرخه در حالت عادی، تمام‌الکتریکی نیست. فرمان دوچرخه به یک کنترل‌کننده کوچک مجهز است که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید دوچرخه را بنا بر نیازتان روی حالت‌های مختلف تنظیم کنید. باتری‌ لیتیوم-یونی ۳۷‌ولتی و 4/10‌  آمپرساعتی آن روی بدنه دوچرخه تعبیه شده است. این باتری‌ قابل تعویض است و در هر مرتبه شارژ می‌تواند نیروی حرکت مسافتی معادل ۶۴‌کیلومتر را تامین کند. بدنه دوچرخه از آلیاژ آلومینیوم باکیفیت ساخته شده و به همین دلیل در عین حال که سبک است ، می‌توان با آن به‌راحتی هر حرکتی را انجام داد. در ضمن بدنه دوچرخه محکم و بادوام است و دچار آسیب نمی‌شود.    دوشاخ جلوی دوچرخه سیستم تعلیق قدرتمندی دارد و با وجود آن می‌توانید تمام مسیرها را، چه صاف و چه سنگلاخی، به‌راحتی طی کنید.



پریوریتی ایمبارک، سواری عالی برای جاده
دوچرخه برقی پریوریتی ایمبارک (Priority Embark) می‌تواند سواری روان، راحت و بدون دردسری در جاده برایتان فراهم کند. سازندگان این دوچرخه مانند برندهای دیگر روی راحتی حرکت و همچنین نگهداری کم‌دردسر آن متمرکز شده‌اند. با پریوریتی ایمبارک می‌توانید مسیرهای جاده‌ای را با خیال آسوده طی کنید.  ایمبارک، دوچرخه‌ای اسپرت است و ویژگی‌های دو نوع دوچرخه مخصوص تردد و کوهستان را با هم دارد. بدنه و دوشاخ آن از جنس آلومینیوم است و به همین دلیل بدون این‌که خیلی سنگین شود (حدود ۲۰ کیلوگرم)، استحکام و قدرت کافی دارد.  موتور این دوچرخه در وسط جای گرفته است و موجب تعادل راحت دوچرخه‌سوار می‌شود. موتور روی چهار حالت مختلف رانندگی تنظیم می‌شود. حداکثر سرعت این دوچرخه ۳۲ کیلومتر در ساعت و بیشترین مسافتی که با یک‌بار شارژ باتری می‌تواند طی کند،
 ۸۰ کیلومتر است. باتری آن نیز ۳۶ ولتی ۱۱ آمپرساعتی است.  دوچرخه پریوریتی ایمبارک به ترمزهای دیسکی هیدرولیک مجهز است. این نوع ترمز، حتی در آب‌وهوای بارانی و برفی، قدرت ترمزگیری خوبی دارد و اگر طوقه دوچرخه به‌ دلیلی تاب بردارد، عملکرد ترمز مختل نمی‌شود. البته قیمت این نوع ترمز از ترمزهای دیگر گران‌تر است و تعمیر و نگهداری آن مهارت بیشتری می‌خواهد. دوچرخه برقی پریوریتی ایمبارک در سه اندازه ۱۷، ۱۹ یا ۲۱ اینچی تولید می‌شود و هر کسی با هر قد و اندازه‌ای می‌تواند با خیال راحت یکی از این دوچرخه‌ها را سوار شود. این دوچرخه در دو نوع دوچرخه‌های سواری راحت و دوچرخه‌های عملکردی تولید می‌شود. دوچرخه نوع دوم کرپی فرمان (قطعه‌ای از دوچرخه است که میله فرمان دوچرخه را به سر دوشاخ دوچرخه مانند دو ضلع یک زاویه متصل می‌کند و انتقال نیرو بین آنها را ممکن می‌کند) بلندتری دارد تا بتوان با آن سواری بهتری داشت، در حالی‌که دوچرخه اولی با وجود کرپی فرمان عمودی‌تر برای مسافت‌های کوتاه‌تر مناسب است.



سواگ‌ترون، بهترین دوچرخه تاشو
دوچرخه برقی سواگ‌ترون (Swagtron) مجهز به هر چیزی است که از یک دوچرخه برقی انتظار دارید. علاوه‌بر آن تاشو بوده و می‌توانید آن را به هر جا که می‌خواهید بدون زحمت حمل کنید. برند سواگ‌ترون مشهور به ساخت پرفروش‌ترین اسکوترهای برقی است و اکنون با استفاده از بهترین متخصصان خود یکی از بهترین دوچرخه‌های برقی تاشو را تولید کرده است. بدنه این دوچرخه از جنس آلومینیوم و بسیار سبک است و به همین دلیل می‌توانید آن را به‌راحتی از پله‌های آپارتمان‌تان بالا ببرید. رکاب‌زدن با این دوچرخه، شروع خوبی برای افرادی است که تا به حال دوچرخه برقی سوار نشده‌اند، زیرا سواری راحتی را با آن تجربه خواهند کرد.  قد این دوچرخه ۵۸‌سانتی‌متر و اندازه آن ۱۴‌اینچ است. همچنین شکل هندسی این دوچرخه باعث می‌شود هرکس بتواند
بدون زحمت از آن استفاده کند. طراحی هوشمندانه، سبک و بادوام آن باعث شده است که نه‌تنها بتوان با آن سواری نرم و روانی داشت، بلکه تعادل دوچرخه‌سوار هم به‌خوبی حفظ شود. باتری این دوچرخه که در کیفی فشرده قرار می‌گیرد، می‌تواند نیروی حرکت ۲۴‌کیلومتر در ساعت دوچرخه را تامین کند و در هر بار شارژ که ۴ تا ۵‌ساعت طول می‌کشد، حدود ۲۵‌کیلومتر مسافت را طی می‌کند. این دوچرخه به‌راحتی تا می‌شود و بیشتر قطعات و اتصالات آن درون بدنه دوچرخه جای می‌گیرد. برای رفت‌وآمد در مسیرهای شهری عالی است و می‌توانید از آن در انجام دادن کارهای روزمره‌تان استفاده کنید.




انچیر 27/5‌اینچی، بهترین دوچرخه هیبریدی
دوچرخه‌ هیبریدی انچیر (Ancheer) 5/27‌اینچی پلی میان دوچرخه‌های معمولی و دوچرخه‌های کوهستان است و می‌تواند تقریبا هر نوع جاده‌ای را بدون دردسر بپیماید. این دوچرخه به موتور بی‌زغال قدرتمند ۳۵۰ واتی مجهز است و می‌تواند به سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت دست یابد. باتری لیتیوم‌-یونی 10/4 آمپرساعتی آن ظرفیت بالایی دارد و در هر بار شارژ کامل می‌تواند نیروی حرکت برای طی کردن حداقل ۴۰ کیلومتر مسافت با دوچرخه را تامین کند که البته در حالت پدال کمکی می‌توان به این مسافت هم افزود. این نیرو برای سواری‌های ماجراجویی یا پیمودن مسیر خانه تا محل کار و برعکس کافی است.
این دوچرخه هیبریدی مجهز به چرخ‌دنده ۲۴ سرعته شیمانوست و با استفاده از این سامانه انتقال قدرت می‌توان به راحتی از سربالایی‌ها و همین‌طور تپه‌ها بالا رفت. ترمزهای دیسکی عقب و جلوی این دوچرخه موجب ترمز‌ قوی، پیشرونده (تدریجی) و بسیار ایمن، حتی در روزهای بارانی می‌شود. دوچرخه هیبریدی انچیر به صفحه نمایش ال‌ای‌دی مجهز است که تمام اطلاعات مربوط به سرعت، مسافت طی‌شده و مقدار مصرف باتری روی آن نشان داده می‌شود.



هیشن، دوچرخه‌ای برای کوهستان
پیدا کردن دوچرخه‌ای که بتواند تمام ویژگی‌های خوب دوچرخه‌های معمول را داشته باشد و در عین حال مسیرهای ناهموار و پر سنگلاخ و پرپیچ و خم را هم به‌راحتی طی کند کمی سخت است. اما دوچرخه برقی کوهستان هیشن (Hicient) ثابت کرده که می‌تواند تمام ویژگی‌های خوب یک دوچرخه باکیفیت را داشته و بهترین‌ دوچرخه‌ کوهستان باشد. این دوچرخه به موتور بدون زغال و پرسرعت ۲۵۰ واتی و ۳۶‌ولتی مجهز است که هنگام بالا رفتن از سربالایی‌ها به قدرت و توانش اضافه هم می‌شود. باتری شارژی لیتیومی هوشمند این دوچرخه برقی که برای شارژ کامل به چهار تا شش ساعت زمان نیاز دارد، می‌تواند در هر بار شارژ نیروی راندن ۲۲ تا ۲۸‌کیلومتر مسافت را برای دوچرخه تامین کند. این دوچرخه به چرخ‌دنده ۲‌۱سرعته و همچنین ترمزهای دیسکی خطی مطمئن مجهز است و می‌تواند ایمنی دوچرخه‌سوار را تامین کند. بدنه این دوچرخه از آلیاژ آلومینیوم با کیفیت بالاست. دوشاخ جلوی دوچرخه هم از جنس فولاد کربن بسیار محکم است. چرخ‌های دولایه آلومینیومی و ترمزهای Vشکل و عالی آن امنیت‌تان را کاملا حفظ می‌کنند. همچنین این دوچرخه به‌جز بوق، چراغ ال‌ای‌دی در جلو دارد. لاستیک‌های دوچرخه برقی هیشن، ضخیم است و دچار لغزش نمی‌شوند. پره‌های چرخ هم از جنس آلیاژ آلومینیوم است. این ویژگی‌ها باعث شده تا با این دوچرخه بتوانید هر نوع مسیری، از صاف و آسفالت گرفته تا خاکی و گلی را بدون دردسر برانید.





اکوتریک اسنو ، مناسب برای روزهای برفی
قیمت این دوچرخه برقی از دوچرخه برقی اکوتریک۲۶ کمی بیشتر است اما موتوری قوی‌تر با توان ۱۰۰۰ وات و ظاهری بسیار شیک‌تر دارد. برای تجربه لذت سواری این دوچرخه برقی در مسیرهای سخت و برفی ناچارید کمی بیشتر هزینه کنید.  دوچرخه برقی اکوتریک اسنو (Ecotric Snow)، سیستم تعلیق ضربه‌گیر مطمئن دارد و برای پیمودن هر نوع جاده‌ای، صاف و آسفالت یا سنگلاخی و کوهستان و البته پر‌برف،‌ از لاستیک‌های ضخیم و قوی استفاده کرده است. باتری لیتیومی ۴۸‌ولتی و ۱۳آمپرساعتی این دوچرخه با هر بار شارژ می‌تواند نیروی حرکت ۳۰‌تا ۵۴‌کیلومتر مسافت را تامین کند. البته این مسافت با استفاده از نیروی کمکی رکاب‌زنی بیشتر هم می‌شود. موتور بدون ‌زغال این دوچرخه در عقب آن قرار گرفته و می‌تواند حداکثر سرعت ۴۰‌کیلومتر در ساعت را برای دوچرخه تامین کند. همچنین این دوچرخه هفت‌سرعته است که سرعت آن را می‌توان با ابزار تعویض‌دنده‌ای که روی دسته فرمان قرار گرفته عوض کرد.  دوچرخه برقی اکوتریک به تجهیزات الکترونیکی مدرن مجهز است. از این تجهیزات می‌توان به قاب ال‌سی‌دی آن اشاره کرد که روی آن اطلاعات مربوط
به مقدار انرژی باتری، حالت کمکی و سرعت دوچرخه نمایش داده می‌شود. همچنین یک درگاه شارژ یو‌‌اس‌بی روی این دوچرخه و در قسمت باتری تعبیه شده است. در ضمن باتری این دوچرخه را می‌توان جابه‌جا کرد و زمانی که از دوچرخه استفاده نمی‌شود، آن را به داخل خانه برد. زمان شارژ باتری شش تا هشت ساعت است.