انواع بنت‌القنسول

انواع بنت‌القنسول


وقتی اسم بنت‌القنسول می‌آید بیشتر مردم به رنگ قرمز آن فکر می‌کنند و بیشترین فروش زمستانه‌اش هم به این رنگ اختصاص دارد. چون براکته‌های قرمز و جذاب آن یکی از انگیزه‌های اصلی برای خریداران این گل است. بر خلاف گل‌های کوچکش که اصلا در مرکز توجه نیستند. پرورش دهندگان آن از یک فرآیند پیچیده برای کنترل نور و تاریکی استفاده می‌کنند تا از این گل براکته‌هایی با رنگ‌های متنوع ایجاد کنند. متخصصان اصلاح نژاد به این نتیجه رسیده‌اند که با حذف دانه‌های گرده گل، براکته‌های زیبایش ماندگاری بیشتری خواهند داشت. در حال حاضر این گل به رنگ‌های سفید، زرد و صورتی نیز وجود دارد. نوع مرمر یکی از جذاب‌ترین انواع آن است. حتی برخی رنگ‌های فانتزی مثل آبی آن هم تولید شده. مثلا:
Tri-Color دارای برگه‌هایی به رنگ‌های قرمز، سفید و صورتی است.
Plum Pudding دارای برگه زیبایی به رنگ بنفش است.
Prestige Maroon برگه خرمایی رنگ مایل به قرمزی دارد.
Lemon Drop دارای برگه‌های زرد رنگی است.
Jingle Bells برگه‌های قرمز رنگ و متمایل به صورتی رنگی دارد.
شعبده‌بازی با بنت‌القنسول
بهتر است این کلیشه را از ذهن خود دور کنیم که گلدان شیک و کادو‌پیچ شده‌ای از بنت‌القنسول بخریم و به خانه بیاوریم. برویم سراغ ترکیبات ابتکاری و نو از این گل زیبا. مثلا:
 تراریوم بنت‌القنسول بسازیم: چون این گیاهان مقاوم به خشکی هستند به راحتی با ساکولنت‌ها جفت می‌شوند. یا ترکیب شاخه‌های سبز و زنده این گل با شاخه‌های خشک و سفید درخت غان زمستان را تکمیل می‌کنند.
 به دنبال ارقام جدید آن باشیم: طراحان دکوراسیون منزل از انواع رنگ‌های جدید آن به صورت پالت رنگی مکمل در داخل خانه استفاده می‌کنند.
 به درخت بنت‌القنسول فکر کنیم: در مناطق نیمه‌گرمسیری این گل به صورت درختچه در فضای سبز کشت می‌شود. ما می‌توانیم از آن ایده بگیریم و در حیاط یا باغچه خود اجرایش کنیم.
 باغ کریسمس بسازیم: حتی می‌توان با استفاده از تنوع رنگی در این گل، یک باغ رنگارنگ از آن در حیاط، باغچه یا فضای سبز ساخت.
 ویژه عروسی‌های زمستانه: این گل یک انتخاب ارزان برای مراسم عروسی و مهمانی‌های زمستانی است. به‌خصوص انواع مرمر آن.
 رنگین‌کمان بنت‌القنسول: بعد از رز آبی شاید این دومین گلی باشد که رنگ آبی دارد. این رنگ و دیگر رنگ‌های عجیب و غریب طبیعی نیستند و با استفاده از حلال‌هایی مثل اتانول به دست می‌آیند.