تبرئه از قتل دختر جوان در اندرزگو

تبرئه از قتل دختر جوان در اندرزگو

پسر خودروسوار كه متهم است دختر جوان را در بلوار اندرزگو به قتل رسانده است، برای دومین بار از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 96 و با گزارش قتلی در محله اندرزگو آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل، با جسد دختر جوانی رو‌به‌رو شدند كه به خاطر اصابت ضربه چاقو به ران و خونریزی شدید جان باخته بود.
شاهدان درگیری در تحقیقات مدعی شدند دو‌سرنشین یك خودرو پژو 206، این دختر را از ماشین به بیرون پرت كرده و بعد فرار كرده‌اند. شماره پلاك خودرو به دست آمد و مالك آن خیلی زود در جنوب تهران دستگیر شد. پسر جوان به نام آرین در تحقیقات به درگیری با دختر جوان اعتراف كرد، اما مدعی شد عمدی
در كار نبوده است. از سوی دیگر تحقیقات نشان داد دختر جوان به نام سودابه، مقیم آمریكا بوده و چندی قبل به ایران آمده و به تنهایی زندگی می‌كرده است. مادر سودابه بعد از اطلاع از قتل دخترش به ایران آمد و برای قاتل دخترش درخواست قصاص كرد. در ادامه پرونده با صدور كیفرخواست به اتهام قتل عمد، به شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد. در ابتدای این جلسه، وكیل اولیای دم از طرف مادر سودابه درخواست قصاص قاتل را مطرح كرد. آرین هم بعد از قرار گرفتن در جایگاه گفت: «شب حادثه من و دوستم از ورامین برای گردش و تفریح به قیطریه و بلوار اندرزگو رفتیم. ساعتی بعد برای صرف شام به یك رستوران رفته بودیم كه متوجه شدم دوستم با یك دختر جوان در حال صحبت است. چند دقیقه بعد هم از من خواست سوئیچ خودرو را به او بدهم تا با آن دختر داخل ماشین صحبت كند. نیم‌ساعت گذشت اما نیامد. عصبانی شد و به سمت ماشین رفتم.  با دوستم دعوایم شد و او از ماشین پیاده شد، اما دختر پیاده نشد.  از او خواستم از ماشینم پیاده شود كه مدعی شد از دوستم سینا پول طلب دارد و من باید آن پول را بدهم، بعد او را به یك مهمانی در ملاصدرا برسانم. برای ترساندنش یك چاقوی میوه‌خوری سمتش گرفتم و خواستم پیاده شود كه با من درگیر شد. در همین درگیری چاقو به پایش اصابت كرد، من هم از ترس او را از ماشین بیرون انداختم و فرار كردم.» پس از دفاعیات متهم، قضات وارد شور شده و عمل او را شبه‌عمد تشخیص داده و حكم به پرداخت دیه دادند. با اعتراض وكیل مادر مقتول، پرونده به دیوان‌عالی كشور فرستاده شد كه قضات دیوان‌عالی كشور حكم را نقض كرده و آرین برای دومین بار در شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران پای میز محاكمه قرار گرفت. در این جلسه آرین دوباره منكر قتل عمد شد و گفت: «من سودابه را نمی‌شناختم و مشكلی با او نداشتم. فقط خواستم از ماشین پیاده شود كه مقاومت كرد. وقتی با او درگیر شدم، نفهمیدم چاقو چطور به پایش اصابت كرد. فكر نمی‌كردم زخم پا باعث مرگ شود.»
قضات شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران هم پس از رسیدگی به این پرونده قتل را شبه‌عمد تشخیص داده و او را از اتهام قتل عمد تبرئه كردند.