از «اشلی بابیت» تا «ندا آقاسلطان»

از «اشلی بابیت» تا «ندا آقاسلطان»



زنی که در داخل ساختمان کنگره هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، اشلی بابیت بود و خانواده او این خبر را تایید کردند. او در سن دیه‌گو تاجر بود که بدون همسرش به واشنگتن دی‌سی آمده‌بود. اشلی بابیت یک نظامی کهنه‌کار بود که 14سال سابقه فعالیت نظامی داشت.
زمانی که وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت( آن هم در حالی که هنوز نیروهای گاردملی وارد کنگره نشده‌بودند)، بسیاری از رسانه ها، از ارسال تصاویر مربوط به اصابت گلوله به وی خودداری کرده و حتی برخی از آنها، سانسور کل خبر را در دستور کار قرار دادند. پس از این‌که اشلی بابیت در بیمارستان و بر اثر شدت جراحت وارده جان داد، نخستین تصاویر، آن هم به صورت بدون کیفیت، از این حادثه منتشر شد.
اکنون در حالی که بیش از دو روز از حملات کنگره سپری می‌شود، اکثر رسانه‌های آمریکایی و اروپایی سعی می‌کنند چیزی از اشلی بابیت ننویسند. گویا اساسا اتفاقی رخ نداده و کسی در ساختمان‌کنگره بر اثر اصابت گلوله پلیس یا طرفداران خود ترامپ کشته نشده‌است.
می‌توان این اقدام رسانه‌های غربی را با نحوه پوشش مرگ ندا آقاسلطان در جریان اغتشاشات سال 88 در کشورمان مقایسه کرد.با تصاویر با کیفیت و فیلمی که پس از اصابت گلوله به او بلافاصله از سوی افرادی که در محل حاضر بودند ( و برخی آنها خود نیز در ماجرا نقش داشتند )، به رسانه‌های خارجی مخابره شد. پس از دقایقی، مرگ ندا آقاسلطان به نیروهای امنیتی و پلیس ایران نسبت داده‌شد و رسانه‌های غربی که امروز در مقابل مرگ اشلی بابیت سکوت کرده‌اند، به خونخواهان ندا آقاسلطان تبدیل شدند. آیا مشاهده این دوگانگی منزجرکننده نیست؟!...