برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه معرفی می‌شوند

در قالب مراسم اختتامیه و در سه‌شنبه همین هفته

برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه معرفی می‌شوند



امیدعلی مسعودی، دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه خبر داد: برگزیدگان نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه روز سه‌شنبه (23 دی‌ماه) در استودیو رادیو فرهنگ سازمان صدا و سیما معرفی خواهند شد.
مسعودی دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه، درباره برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره کتاب و رسانه بیان کرد: داوری‌ نهایی آثار ارسالی به نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه انجام و برگزیدگان آن مشخص و 19 برگزیده و 36 شایسته تقدیر از سوی هیات داوران تعیین شده‌اند.
به‌گفته وی، آثار ارسالی خبرنگاران استانی به‌ویژه در بخش دیداری و شنیداری در برخی از استان‌های محروم از‌جمله سیستان و بلوچستان و ایلام قابل‌توجه و چشم‌گیر بود.  این موضوع نشان‌دهنده فعالیت دقیق و حرفه‌ای خبرنگاران استانی است و باید نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، دوره درخشش خبرنگاران استانی به حساب آورد. مسعودی با اشاره به تعداد داوران این دوره از جشنواره ادامه داد: با هدف بررسی دقیق آثار ارسالی،تعداد داوران، بیشتر از دوره قبل تعیین و برخی آثار با 4 و یا حتی 8 داور بررسی شد تا نتیجه دقیق‌تری حاصل شود.
دیروز همچنین نامزدهای نهایی نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه معرفی شدند. در بین این نامزدان نام 4 نفر از خبرنگاران روزنامه جام‌جم نیز به چشم می‌خورد. آذر مهاجر با گزارشی با عنوان «پول بده نویسنده شو» در بخش گزارش، پیمان طالبی با مطلب «شاعر کوزه‌ها» در بخش یادداشت و مقاله مطبوعاتی، حسام آبنوس با یک گفت‌وگو با عنوان «امیدوارم سال 99 کسی نام فرزندش را کرونا نگذارد» در بخش گفت‌وگو و منصوره رضایی با یادداشت «روایتی مردانه از تجربه‌ای زنانه» در بین نامزدهای نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه به چشم می‌خورند.لازم به ذکر است که در این دوره از جشنواره کتاب و رسانه، حسن خجسته به‌عنوان رئیس هیات داوران معرفی شده است. حسن خجسته دانشیار گروه رادیو دانشکده تولید دانشگاه صدا و سیماست و سردبیری برنامه‌های صبحگاهی «سلام، صبح بخیر»، «سلام تهران» و معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، مدیر گروه اجتماعی رادیو تهران و… را در کارنامه کاری خود دارد. او ده‌ها کتاب و مقاله در زمینه رادیو ترجمه و تألیف کرده‌است که از جمله آنها می‌توان به جامعه‌شناسی رادیو، جامعه‌شناسی رادیو و رسانه، مدیریت رسانه، جامعه، موسیقی، رادیو و… اشاره کرد.همچنین رجبعلی سالاریان ریاست هیات اجرایی این جشنواره را به عهده دارد. سالاریان هم دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی، مدرس دانشگاه، مدیر گروه روابط عمومی و امور فرهنگی در دانشگاه است و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران را نیز برعهده دارد.