شرایط پرسپولیس بهتر است

پایان رافت در گفت‌وگو با جام‌جم

شرایط پرسپولیس بهتر است

پایان رافت سرسختانه اعتقاد دارد پرسپولیس برنده دربی است. او که در سال‎هایی نه چندان دور برای پرسپولیس به میدان می‏رفت در مصاحبه با جام‎جم از دربی امروز می‎گوید.

شرایط هر دو تیم را برای دربی چگونه ارزیابی می‎کنید؟
برای این دربی شرایط هر دو تیم خیلی خوب است. استقلال با تعداد بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین است و روحیه خوبی دارد.
پس از نظر شما استقلال حال و روز بهتری نسبت به پرسپولیس دارد؟
خیر. ما از این طرف هم پرسپولیس را داریم. این تیم با توجه به این‌که فینال لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشته  حالا انگیزه فراوانی برای دربی دارد.
به نظر می‎رسید پرسپولیس در بازی‎های قبلی لیگ چندان آماده نبود.
سرخ‌ها با 50 درصد آمادگی سایر دیدارهای لیگ‌برتری را پشت سر گذاشتند تا قبل از فینال آسیا حسابی جان بگیرند. به هر حال تفکرات مربی اینطور بود. او می‎خواست     برای فینال فشار کمتری روی بازیکنانش وارد بشود اما برای دربی همه چیز فرق دارد.   الان تمام فکر و ذکر پرسپولیس دربی است. البته برای این مسابقه دست یحیی خالی است به خصوص این‌که حالا بازیکنی هم به نام بشار رسن ندارند. او بسیار تاثیرگذار بود اما به هر حال دیگر نیست.
به هر حال پرسپولیس می‎تواند نتیجه مطلوب را در دربی بگیرد؟
ما تا امروز نتیجه مطلوبی از پرسپولیس در لیگ ندیده‎ایم  اما نباید فراموش کنیم که دربی ماجرایی متفاوت نسبت به سایر بازی‎های لیگ دارد و کاملا متفاوت است. من قاطعانه می‎گویم پرسپولیسی‎ها برای دربی شرایط بهتری نسبت به استقلال دارند چرا که بازیکنان آنها بیش از چهار پنج سال است که کنار یکدیگر بازی می‌کنند این در حالی است که استقلالی‎ها این شرایط را ندارند.
پس به نظر شما مشکل استقلال این است که بازیکنانش چندان کنار هم نبوده‎اند.
بله، استقلال هر سال مربی، بازیکن و مدیر عوض می‎کند که این خیلی روی نتایج یک تیم تاثیرگذار است. آنها بابت این مساله مشکل دارند. من فکر می‎کنم پرسپولیس شرایط بهتری دارد و روز به روز هم بهتر خواهد شد. پیش‎بینی می‎کنم این‌بار یک دربی قشنگ ببینیم که برنده‎اش هم پرسپولیس است.
 آخرین دربی که گل‏محمدی و فکری (سرمربیان کنونی استقلال و پرسپولیس) مقابل هم بازی کردند دربی تبریز بود.
بله، آن روزها ورزشگاه آزادی آماده نبود و به همین دلیل ما راهی تبریز شدیم. البته آنجا شرایط خوبی نداشت. هوا سرد بود و کیفیت بازی هم به دلیل همین سرما پایین آمده بود. طرفداران دو تیم مثل همیشه نتوانستند به ورزشگاه بیایند. آن مسابقه یک بر یک تمام شد. ولی برای من دربی خیلی جذاب و خاطره‌انگیزی بود.
 در رابطه با حاشیه‎های مجازی هواداران پیش از دربی چه نظری دارید؟
فوتبال برد و باخت دارد و خواهش من از طرفداران این است که با توجه به این مساله هر نتیجه‎ای که رقم خورد از بی‎احترامی و فحاشی در فضای مجازی خودداری کنند.
 و این‌که یک دربی بدون تماشاگر داریم.
کرونا این دربی را بدون تماشاگر کرده است. امیدوارم این دربی به افرادی که عزیزان خود را به دلیل کرونا از دست داده‎اند شادابی بدهد و البته امیدوارم چه قبل از بازی و چه بعد از آن هرگز شاهد بی‎اخلاقی و فحاشی از سوی هواداران دو تیم در فضای مجازی نباشیم.